דיגיטל וטק

טיקטוק בדרך החוצה מארה"ב? המנכ"ל במופע אימים בקונגרס

חברי הקונגרס משתי המפלגות הסתערו על מנכ"ל טיקטוק שלא הצליח כל כך להפיג את החששות של המחוקקים האמריקאים. האם האפליקציה תמצא קונה אמריקאי, או שמא תיאסר ל-150 מיליון משתמשים?
מערכת ice | 
מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'ו בקונגרס (צילום מסך)
מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'ו, העיד אתמול (חמישי) מול הקונגרס האמריקאי, על רקע הקריאות לאיסור על שימוש באפליקציה הסינית ברחבי ארה"ב או לחילופין מכירה שלה לגורם אמריקאי. השימוע נועד לתת לרשת החברתית הפופולרית את ההזדמנות לכרך את דאגות המחוקקים לגבי מדיניות הפרטיות של האפליקציה והקשרים שלה עם הממשל הסיני באמצעות חברת האם בייטדאנס.
בפועל, כנראה שהעדות עשתה את האפקט ההפוך. "העדות של מנכ"ל טיקטוק היא כרגע 'אסון' שכנראה יזרז קריאות נוספות של מחוקקים ושל הבית הלבן לקדם את האיסור על האפליקציה בארה"ב. אם החברה לא תנסה לכפות מכירה מחברת האם שלה", אמר דן איבס, אנליסט ב-Wedbush.
המחוקקים נראו מתוסכלים מהתבטאויותיו של המנכ"ל. "אני לא חושב שהוא רכש חברים חדשים היום ושינה שום דעה", אמר מתיו שטנהלם, אנליסט בכיר בליטיגציה וממשל של בלומברג. "זה יום מאוד לא נעים עבור טיקטוק."
רוב השאלות התמקדו בדאגות הביטחון הלאומי והקשרים של האפליקציה עם סין. המחוקקים נראו מתוסכלים מהתשובות של צ'ו לרבות מהשאלות. בכמה מקרים, מחוקקים משני צדי המתרס הפוליטי דחפו את המנכ"ל לענות על שאלות מורכבות ב"כן" או "לא".

"לא מרגיע אותי כל מה שאמרת עד כה. ואני חושבת בכנות, העדות שלך העלתה לי יותר שאלות מאשר תשובות", אמרה ליסה בלאנט רוצ'סטר, חברת קונגרס דמוקרטית מדלאוור.
למען האמת, המשימה של שינוי דעת המחוקקים הייתה כמעט בלתי אפשרית, אמרו אנליסטים. מארק שמוליק, אנליסט בברנשטיין, ציין כי עדויות קודמות של מנכ"לים כמו מארק צוקרברג או סונדאר פיצ'אי של גוגל, לא הועילו כדי לשנות את התפיסה של החברות הללו בגבעת הקפיטול.
 
מכירה או איסור של טיקטוק עדיין צפויים
ללא שינוי קיצוני, הסטטוס קוו יישמר. מה שאומר שאותה שאלה נשאלת כעת: האם יש סיכוי גבוה יותר שטיקטוק תיאלץ להימכר, או תיאסר לשימוש? באפליקציה יש כעת 150 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בארה"ב, כמעט מחצית מהאוכלוסייה, כלומר כל מאמץ לאסור אותה צפוי לעמוד בפני התנגדות קשה.
עם זאת, סוגי השאלות ששאלו מחוקקים, נתנו תמונה ברורה שרבים מהם, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, בעד איסור.
יחד עם זאת, רשימת הקונים הזמינים קטנה, כך דיווח בעבר האינסיידר. עם זאת, סביר להניח שסין תעמוד בדרכה של כל סוג של מכירה כפויה, במיוחד כזו הכוללת מכירת אלגוריתם התוכן של טיקטוק לישות אמריקאית. זה יוריד משמעותית את שווי החברה וכנראה לא ייתן מענה לחששות הבסיסיים של המחוקק האמריקאי.
רגולציה היא מוצא אפשרי
אנליסטים מעריכים כי לטיקטוק יש שלושה עד שישה חודשים למצוא קונה בארה"ב או להסתכן בהחרמה עד סוף 2023. אנליסטים אחרים חושבים שציר הזמן ארוך יותר, והאפליקציה תישאר בלימבו הזה עוד שנתיים, אם לא יותר.
כך או כך, השימוע לא עשה דבר כדי לשנות את המצב הקשה שבו נמצאת טיקטוק. מלבד אולי לתת לה רשימת מטלות של פעולות לשיפור הבטיחות בפלטפורמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה