בעולם

טיקטוק תוחרם בארצות הברית? ממשל ביידן דורש מהסינים למכור

הבית הלבן הודיע לבייטדאנס הסינית בעלת טיקטוק, כי אם לא תמכור את חלקה - הרשת החברתית תוחרם בארה"ב. החשש מפני זליגת מידע של משתמשים אמריקאים לממשל הסיני החל כבר לפני שנים, ואיום דומה השמיע הנשיא טראמפ. טיקטוק בתגובה: "מכירה לא תפתור את הבעיה"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
ממשל ביידן הודיעה לחברת בייטדאנס הסינית כי אם לא תמכור את חלקה ברשת טיקטוק – היא תוחרם בארה"ב. כך דווח היום בתקשורת האמריקאית. ההודעה הקפיצה את מניות מטא (פייסבוק) וסנאפצ'אט המזנקות ביממה האחרונה עקב האופציה לחרם על המתחרה העיקרית.
הדרישה למכור את טיקטוק הועברה לבייטדאנס בשבועות האחרונים על ידי הוועדה להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS), שמנהלת מו"מ עם טיקטוק בשנתיים האחרונות במטרה להתקין בה מנגנוני הגנה שימנעו זליגת מידע על המשתמשים.

הרקע לדרישה: החשש שסין מנצלת את טיקטוק לשאוב ממנה מידע על משתמשים אמריקאים, שכן החוק בסין יכול לחייב חברה פרטית להעביר מידע לממשל לפי דרישתו. אחת ההצעות שעלו בעבר היו לאכסן את המידע בשרתים בשליטה ובהפעלה של חברת אמריקאית, דוגמת אורקל. אולם היוזמה שכונתה "פרויקט טקסס" לא יצאה לבסוף לפועל.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מיישר קו למעשה עם עמדתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאיים בשנת 2020 להחרים את טיקטוק אם לא תימכר לחברה אמריקאית.
טיקטוק מצדה מכחישה כי היא משתפת פעולה עם ממשלת סין. מורין שנהאן, דוברת מטעם טיקטוק מסרה בתגובה לדיווחים בארה"ב כי "מכירה לא תפתור את הבעיה - שינוי בבעלות לא יוביל להגבלות חדשות על זרימת מידע או גישה אליו". 
מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'ו, שנמצא בימים אלה בביקור בארה"ב במטרה להעיד בפני ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים, אמר בריאיון לוול סטריט ג'ורנל: "הרעיון מאחורי פרויקט טקסס הוא שזה לא ישנה מה אומר החוק הסיני או כל חוק אחר, בגלל שאנחנו לוקחים את הדאטה של המשתמשים האמריקאים למקום שנמצא מחוץ להישג ידם".
בינתיים הצטרפה בריטניה כי היא מצטרפת לרשימה ארוכה של מדינות, כמו ארה"ב וקנדה, שאוסרות על השימוש באפליקציית טיקטוק בטלפונים ממשלתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה