דיגיטל וטק

מערך הסייבר הלאומי מודיע: זו המדינה האחראית למתקפה על הטכניון

מערך הסייבר הלאומי מודיע כי קבוצת ההאקרים האיראנית MuddyWater היא זו שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר לפני כמה שבועות על הטכניון. המקרה נחקר כעת על ידי המוסד וגופי ביטחון נוספים
מערכת ice | 
האקרים (צילום unsplash)
מערך הסייבר הלאומי הודיע היום (שלישי) כי מתקפת ההאקרים שבוצעה כלפי הטכניון לפני כשלושה שבועות בוצעה על ידי ארגון האקרים איראניים העונה לשם MuddyWater ומזוהה עם משרד המודיעין האיראני.
כזכור, שרתי הטכניון נפלו לימים ארוכים ופעילות האוניברסיטה נפגעה מכך. "החקירה העלתה כי הקבוצה עשתה שימוש ברוגלה המיועדת להצפנה של מערכות הפעלה". כך פורסם בהודעה מטעם מערך הסייבר הלאומי. בהודעה נכתב עוד כי "לקבוצה יוחסו מתקפות רבות בעולם ובכלל זה ארה"ב ובריטניה הוציאו לפני כשנה הצהרה משותפת שבה ייחסו לקבוצה שורה של מתקפות על מגוון סקטורים באסיה, אפריקה וצפון אמריקה".
קבוצת ההאקרים MuddyWater הוגדרה בשנה שעברה על ידי הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות של ארה"ב כגורם הפועל תחת הממשלה האיראנית. בעבר הקבוצה תקפה ארגונים שונים מכלל המשק כמו: חברות טלקום, חברות הגנה, רשויות מקומיות וחברות דלקי מאובנים. בנוסף היא תקפה בעבר גופי ממשל בטורקיה.
MuddyWater הודיעו כי הם גנבו פרטים של סטודנטים באוניברסיטה ונדמה כי ארגוני הביטחון הישראליים שכרגע חוקרים את אותה תקרית מתחילים להבין שישנה חזית נוספת מול התמנון האיראני ושצריך להיערך גם אליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה