כסף וצרכנות

כך רעידות האדמה בטורקיה יפגעו בכיסו של האזרח הישראלי

ההשלכות של רעידות האדמה בטורקיה מתחילות להגיע גם לכיס הישראלי וכנראה ישפיעו על חג הפסח. משרד החקלאות הטורקי הודיע על הגבלת הייבוא של העגבניות לאור הנזק לגידולים, מה שבתורו צפוי להגדיל את מחיר היבול בארץ בתקופה הקרובה
מערכת ice |  5
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
לקראת חג הפסח מתברר כי ההשלכות של רעידות האדמה החוזרות והנשנות בטורקיה הן מרחיקות לכת מעבר למחיר הכבד בחיי אדם והנזק לרכוש. לאחרונה משרד החקלאות הטורקי הודיע על הגבלת יצוא של עגבניות עד אמצע אפריל וזאת לאור הפגיעה בגידולים ברעידות האדמה. המשמעות ארוכת הטווח היא כמובן עלייה במחיר העגבניות באירופה - ובארץ.
היות שגם כאן בארץ אנו מסתמכים על יבוא עגבניות מטורקיה, וממדינות שגם הן מייבאות בתורן מטורקיה כמו ירדן, הצפי הוא כי כאשר יתחילו להצטמצם המלאים של התוצרת המקומית וכך גם הייבוא מטורקיה, מחיר העגבניות יתחיל לעלות ויעבור את המחיר שכעת עומד על כ-4 עד 7 שקלים לק"ג. 
הידיעה הזו עשויה להוות קושי משמעותי לצרכן הישראלי שכבר מתוכנן לחג הפסח שיחול בעוד כחודש. 
המצב מעיד בין היתר על הבעייתיות שקיימת ברפורמת החקלאות שהושקה ביולי האחרון, אשר פתחה ייבוא של פירות וירקות מחו"ל במטרה להילחם ביוקר המחייה. למרות הכוונות הטובות מאז השקת הרפורמה היו מספר השלכות הרסניות על החקלאים הישראלים, בהם מגדלי השום הישראלי שנעלם לאור הייבוא הכבד של השום הסיני והזול.
משרד החקלאות מסר בתגובה לאתר ynet: ""החלטה זו של טורקיה, כמו גם המחסור במדפי הפירות והירקות בבריטניה מוכיחים פעם אחר פעם מדוע יש לחזק את החקלאות המקומית, ואסור להסתמך באופן בלעדי על יבוא. משרד החקלאות האמון על ביטחון המזון של תושבי ישראל ימשיך לפעול לחיזוק החקלאות המקומית. יש כרגע אספקה סדירה של עגבניות בשוק והמחירים הוגנים. נפתח מכסות יבוא פטורות ממכס ממדינות נוספות ככל שיידרש".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אמן יחזור אליכם הגזל הזה מאזרחים במדינה
    רמי לוי גנבבב 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    100 מילארד שילמו לרמי לוי ולסופרים לממן חקלאות ישראלית והוא מייבאים מטורקיה, זה גזל ואמן יחזור אליכם הגזל שלקחתם על חשבון ניצולי שואה ומשפחות שחיות על קו העוני או צעירים שבקושי מצליחים להשכיר דירה ואין להם אוכל. תתבייש רמי לוי הלוואי הגזל הזה יחזור אליך ואל חברי הכנסת שלנו, חבל שאותכם לא חטפו לעזה במקום אנשים תמימים. תתביישו לכם ממשלה מכוערת.
    סגור
  • 4.
    כך רעידות האדמה בטורקיה
    אורח 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה שפויה חייבת להבטיח ביטחון תזונתי לאזרחים, גם במחיר יותר יקר, לתשומת ליבם של אבירי השוק החופשי אלאק...
    סגור
  • 3.
    הצרכן ישל בגללל שהפשיעה השלטונית הרסה את החקלאות בישראל
    בן הארץ ! 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראל שהיתה מעצמה חקלאות עצמאית. וסיפקה את כל צרכי תושבי ישראל ועו יצאנו לטורקיה. איבדנו את עצמאותנו החקלאית. כי הפשיעה השלטונית הרסה גם את החקלאית
    סגור
  • 2.
    רציתם בזול
    משה הגלילי 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רציתם בזול, לא טוב תוצרת הארץ. גרמתם לחקלאים הישראלים לסגור. שוק פתוח עכשיו תשלמו, ותבינו שצריך ביטחון כלכלי. ולתמוך ביצור עצמי.
    סגור
  • 1.
    המגדלים ה"מסכנים" קופצים על ההזדמנות לעשוק
    מורה נבוכים 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הם מתלוננים שהיבוא פוגע בחקלאות, אבל ברגע-המבחן הראשון הם מבקשים לעשוק את הציבור ומנצלים את המחסור בסחורה מחו"ל. זה מוכיח עד כמה חשוב היבוא של מוצרי-חקלאות, וכל המרבה הרי זה משובח.
    סגור