דיגיטל וטק

טיקטוק ניצחה את פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר במדד החשוב ביותר

הרשת החברתית הסינית רושמת הישג ענק, ורק בחודשיים האחרונים שילמו לה המשתמשים, מרצונם החופשי, יותר כסף מכל המתחרות הגדולות יחד, ובהפרש עצום. האם היא בדרך להפוך להיות הרשת החברתית הרווחית בעולם, ותגרור אחריה את המתחרות לגבות תשלום על השימוש?
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום unsplash)
טיקטוק אמנם עדיין לא נפוצה כמו פייסבוק ואינסטגרם, אך זה לא מפריע לה להביס את הרשתות החברתיות הוותיקות והגדולות בשורה התחתונה - ההכנסות. לפי חברת ניתוח האפליקציות Apptopia, משתמשי טיקטוק מבזבזים עליה כל כך הרבה כסף, שהחברה הכניסה על חשבונם מתחילת השנה - כלומר בחודשיים האחרונים - 205 מיליון דולר יותר מאשר פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ'ט יחדיו. 
לפי הנתונים, שנמסרו לעיתון פורבס, בחודש הקודם, שכידוע היה הקצר ביותר בשנה, הכניסה המתחרה המרכזית, אינסטגרם, כמיליון דולר מרכישות שביצעו המשתמשים; טוויטר הכניסה באותם ארבעה שבועות 900,000 דולר; וסנאפצ'ט, שגובה תשלום ממשתמשים כבר הרבה יותר זמן, הכניסה בכל יום 125,000 דולר - כלומר, 3.5 מיליון דולר כל החודש, בערך כמו כל המתחרות הוותיקות. אך זה התגמד לחלוטין לעומת הנתון של טיקטוק הצעירה: אפטופיה לא מסרה כמה בדיוק הכניסה הרשת החברתית בחודש שעבר, אך אדם בלאקר, סגן נשיא מדדי מובייל בחברה, אמר כי בשקלול החודשיים שחלפו מתחילת 2023 הכניסה טיקטוק באופן ישיר ממשתמשיה כ-205 מיליון דולר יותר מכל המתחרות הנ"ל יחד - ולפי המספרים של החודש הקודם נראה שזה לא הפרש של אחוזים בודדים, אלא של מאות אחוזים. 
לדברי בלאקר, הרשתות החברתיות "עדיין לא (מציבות) חומות תשלום - אך כעת כולן מציעות מוצרים/שירותים עבור תשלום, שממנו אפל וגוגל מקבלות נתח". טיקטוק פשוט דחפה את זה טוב יותר מכל האחרות, משום שהיא היחידה שמעולם לא ממש בנתה על הכנסות מפרסום. זה לא שאין בה פרסומות שגם עליהן היא מרוויחה - אך המודל העסקי שלה בנוי בעיקר על תשלום מצד המשתמשים, לעומת כל המתחרות שאצלן הכסף שמגיע מהמשתמשים הוא שבריר אחוז מהכנסותיהן. מטא הכניסה מהמשתמשים באפליקציות שלה 56 מיליון דולר לאורך כל 2022, בעוד טיקטוק לבדה הכניסה באותה תקופה מיליארד וחצי דולר - כלומר פי 27 בערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה