דיגיטל וטק

צוות בין משרדי חדש בוחן את השימוש בבינה מלאכותית במגזר הפיננסי

בדרך לחקיקה? צוות בין משרדי חדש המורכב מנציגי משרד האוצר, המשפטים, רשות ניירות ערך, הפיקוח על הבנקים, רשות שוק ההון ורשות התחרות החל לבחון את נושא שימושי הבינה המלאכותית במגזר הפיננסי
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
צוות בין משרדי חדש המורכב מנציגי משרדי האוצר, המשפטים, רשות ניירות ערך, הפיקוח על הבנקים, רשות שוק ההון ורשות התחרות החל לבחון את נושא שימושי הבינה המלאכותית במגזר הפיננסי. הצוות יבדוק לעומק את פוטנציאל הפעילות, החסמים והסיכונים, ויגבש המלצות ביחס לגבולות השימוש בבינה מלאכותית במגזר הפיננסי.
השימוש בבינה מלאכותית ובתהליכים מלאכותית ובתהליכים ממחושבים המסייעים בקבלת ההחלטות במגזר הפיננסי עשוי לגלם תועלות רבות, ובהן הצעת מוצרים ושירותים טובים יותר ללקוחות, עידוד התחרות, חיסכון בעלויות, ושיפור הפעילות העסקית וניהול הסיכונים של הגופים הפיננסיים. מנגד, הוא עלול להציב אתגרים רגולטוריים ומשפטיים לא מבוטלים, חלקם בעלי מאפיינים ייחודיים, בהיבטים כגון התמודדות עם חששות הנוגעים לפרטיות ואבטחת מידע, להטיות בקבלת החלטות, להגנת הצרכן ולפגיעה בתחרות. באופן טבעי, התפתחות השימושים בבינה מלאכותית במגזר הפיננסי העלתה סוגיות שונות אותן החלו הרגולטורים הפיננסיים לבחון בשנה האחרונה. כיוון שמדובר בסוגיות רוחביות, יש מקום לערוך דיון וחשיבה משותפים בין חברי הצוות ולתאם עמדות לגביהן.

הקמת הצוות תהווה יישור קו עם מדינות מתקדמות נוספות מהעולם, בהן הוקמו צוותים דומים ובחלקו אף החלו להתקדם בתחומי חקיקה ואסדרה. עבודת הצוות משתלבת גם בעיסוק הממשלתי בנושא של בינה מלאכותית, לרבות בפן האתי והרגולטורי. הצוות יעסוק בשיתוף ידע בין חברי הצוות, יפנה לקבלת עמדה מקשת רחבה של גורמים בישראל ובעולם העוסקים בבינה ומלאכותית כמו גם מהציבור הרחב, יתייעץ עם גורמים רלבנטיים נוספים בממשלה העוסקים בנושא, ויבחן באופן מעמיק את הסוגיות האסדרתיות העולות בנדון.
בשלב הראשון של פעילותו, בכוונת הצוות להתמקד בשימושים ובמודלים הקשורים בחיתום אשראי וביטוח, בניהול תיקי השקעות ובפעולות ייעוץ. הצוות עתיד להגיש המלצותיו עד חודש אוקטובר 2023.
בראש הצוות עומדים עו"ד אמיר וסרמן, היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, ועו"ד שרית פלבר, ממונה בייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי), משרד המשפטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה