דיגיטל וטק
חברה ישראלית היא הבסיס ל-ב.מ.וו העתידית הזו
ענקית הרכב הגרמנית הציגה אבטיפוס של רכב חשמלי עתידני, שכל החלונות בו הופכים למסכים – והכל בזכות טכנולוגיה של חברה ישראלית
הכירו את i Vision Dee – רכב הקונספט החדש של ענקית הרכב הבווארית BMW, שהוצג בלאס וגאס במסגרת תערוכת CES שנערכה בה בסוף השבוע.
הרכב החדש חשמלי, כמובן, ומהווה מעין הצצה לעתיד הרכב לפי ב.מ.וו, כולל 'אורות' שהם למעשה מסכים, רמקולים שמאפשרים לה לדבר עם הנוסעים כמו עוזרת וירטואלית, ועוד שלל תכונות מתקדמות. אבל הפרט המעניין ביותר הוא החלונות שלה – כולם, מהשמשה הקדמית, דרך חלונות הנוסעים ועד לזגוגית האחורית, עשויות מ-LCG – טכנולוגיית הזכוכית החכמה של החברה הישראלית Gauzy.
LCG הם ראשי תיבות של Liquid Crystal Glass, ומה שזה אומר הוא שבתוך הזכוכית יש מעין 'תריסים' מיקרוסקופיים – כלומר, מעין 'מדפים' שכאשר הם מקבילים אחד לשני, החלון נראה שקוף לחלוטין, אך כאשר מועבר דרכם זרם חשמלי הם יכולים 'להיסגר' ולהפוך למשטח חלק שמשמש כמסך, או אפילו רק להתכהות כדי להסתיר את השמש מהנוסעים או את הנוסעים מכל אלה שבמכוניות שמסביב.
החברה ציינה כי במצב נהיגה אוטונומית, העובדה שכל החלונות עשויים מהזכוכית החכמה הופכת אותה למעשה למסך היקפי, שיכול פשוט להציג תכנים בידוריים עבור הנוסעים – אבל אפילו כאשר החלונות שקופים הם עדיין יכולים לשמש כמסך שקוף למציאות רבודה. למעשה, באיי-ויז'ן די אין כלל דשבורד. במקום זה, במצב נהיגה רגילה כל המידע הרלוונטי מוצג על גבי השמשה הקדמית באופן שנראה כאילו הוא צף באוויר.
עוד ב-
הרעיון הזה הוא רק אחד מתוך סדרה של יישומים לזכוכית החכמה של גאוזי, שהוקמה ב-2010 על ידי אייל פסו ואדריאן לופר ופעלה מתוך מחסן ביפו. במהלך השנים היא הצליחה למשוך לא מעט תשומת לב, ובין ענקיות הרכב שהשקיעו בה לפני ב.מ.וו נמנו המתחרה המושבעת, מרצדס, ויונדאי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה