דיגיטל וטק

מאסק הדליף מסמכים פנימיים מטוויטר – ואז פיטר בגללם בכיר נוסף

בסוף השבוע שעבר חשף עיתונאי עצמאי סדרה של מסמכים שחשפו התנהלות פסולה של הרשת החברתית שנרכשה על ידי אילון מאסק. העיתונאי הבטיח שהמשך יבוא – אך זה לא הגיע. במקום זה, נודע לאחר מספר ימים כי מאסק פיטר בכיר נוסף בטוויטר, לאחר שהתברר כי ניסה להוציא את שמו מהחשיפה
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום יוטיוב/ TED)
אילון מאסק פיטר השבוע בכיר נוסף בשורה ארוכה של בכירים שמצאו את עצמם מחוץ לחברה בחודש וחצי מאז השתלטות מאסק של הרשת החברתית – אך הסיבה הפעם היתה מעט שונה מהפעמים הקודמות.
הבכיר הזה הוא ג'יימס בייקר, ששימש בשנים האחרונות כסגן היועץ המשפטי של טוויטר, אך לפני כן שימש כיועץ המשפטי של ה-FBI תחת ג'יימס קומי, ראש הבולשת שניהל את החקירות המיוחדות נגד נצחונו של דונלד טראמפ בבחירות 2016. בייקר נחשב לאיש מפתח באותן חקירות ולאחד מהפעילים הבולטים נגד טראמפ וכל דבר שיכול היה לסייע לו בבחירות.
הסיבה לפיטורים היתה מעניינת מאוד: בסוף השבוע חשף העיתונאי מאט טאיבי – בטוויטר, עם רמיזות למנויי הניוזלטר בתשלום שלו שמדובר בתנאי שאותו הציב אילון מאסק עצמו – סדרת מסמכים, שחשפו את התנהלותה של הרשת החברתית בפרשת המחשב הנייד של האנטר ביידן, שתוכנו הגיע לידי הניו-יורק פוסט לפני בחירות 2020. כתבת השער של העיתון אודות התנהלותו ועסקיו המפוקפקים של האנטר, שלפחות בחלקם היה מעורב לכאורה גם אביו, נאסרה לשיתוף בטוויטר, חשבון הטוויטר של העיתון נחסם, ואפילו שיתוף קישור לסיפור בהודעות הפרטיות נאסר.
במסמכים שנחשפו כעת, בהוראתו של מאסק שהבטיח זאת מאז רכישת החברה, ניתן לראות בבירור כי הרשת החברתית התנהלה באופן מאוד לא אחראי, בלשון המעטה. היא מיהרה לחסום את הסיפור בהוראת בכירים מדרג שני וללא ידיעת המנכ"ל בזמנו, ג'ק דורסי, ואפילו אחרי שעלו ספקות פנימיים באשר ליכולת להצדיק את התנהלות הזו הבהירו הבכירים כי הם אינם מוכנים אפילו לשקול נסיגה מהחרם המוחלט על הסיפור.
אך המסמכים שנחשפו פתחו תיבת פנדורה נוספת בימים הבאים – כלומר בתחילת השבוע הנוכחי. ניו-יורק פוסט פרסם טור של מי שחשף את סיפור הלפטופ, ג'ונת'ן טרלי, שטען כי בייקר היה מאחורי כל העניין. במקור, עם חשיפת המסמכים, הבטיח טאיבי לקוראים מסמכים נוספים "מחר" (כלומר בשבת) – אך לא פרסם כלום למחרת. גם לא יום לאחר מכן. ביום שלישי פרסם העיתונאי התנצלות שהסבירה כי בייקר, שהיה מעורב עמוקות בקשרים בין טוויטר למקורבי ביידן, עיכב את הפרסום בניסיון להשמיד את המסמכים שהעידו על מעורבותו בעניין.
עד מהרה צייץ מאסק: "לאור דאגות אודות תפקידו האפשרי של בייקר בהסתרת מידע חשוב לשיח הציבורי, הוא הוצא היום מטוויטר".
 
לגולש ששאל האם ניתנה לו ההזדמנות להסביר את עצמו תחילה, ענה מאסק: "כן. ההסבר שלו היה... בלתי משכנע".
 
כעת, הבטיח מאסק, ימשיכו המסמכים שחושפים את התנהלותה הפוליטית של טוויטר תחת ההנהלה הקודמת, על ידי מאט טאיבי והעיתונאית היהודייה בארי ווייס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה