דיגיטל וטק

המונדיאל קטן עליכם? כך תוכלו ליהנות ממנו הרבה יותר

הקובייה הזו היא מקרן מסוג חדש, שמתיימר להחליף גם טלוויזיה חכמה וגם סאונדבר לצפייה משותפת בסרטים ואירועי ספורט בגודל של עד 150 אינץ' על הקיר. האם הוא מצליח לקיים את ההבטחה?
יאיר מור | 
מקרן לייזר EF-12 של אפסון (צילום יח"צ אפסון)
מונדיאל ב-4K. חלום חיינו סוף סוף מתגשם – ורובנו צופים בו על טלוויזיות בגודל 55 אינצ' שקנינו למונדיאל הקודם. אז בשביל מה בכלל צריך 4K? בגודל כזה קשה מאוד להבדיל בינו לבין סתם FullHD ישן וטוב. ואם כבר נתקענו עם האיכות הוותיקה והאמינה – למה לא ליהנות ממסך הרבה יותר גדול בלי כל הסיבוך של הובלה והתקנה של טלוויזיה חדשה בגודל של איצטדיון 974?
בדיוק לאירועים כאלה נועד EpiqVision EF-12 של אפסון – מקרן לייזר ביתי שהוא גם טלוויזיה חכמה וגם סאונדבר, או במלים אחרות: מערכת קולנוע ביתי דחוסה בתוך קובייה בגודל של 17.5 על 17.5 על 13 ס"מ ומשקל של מעט יותר מ-2 קילוגרם.
בניגוד למקרן הקטנטן של סמסונג, שסקרנו כאן לפני כחודשיים, כאן לא מדובר במקרן שמתאמץ במיוחד להיות נייד. אין לו סוללה שצריך לרכוש בנפרד, או נרתיק שצריך לרכוש בנפרד. ולמרות זאת, הוא יכול להיחשב נייד באותה מידה בדיוק – לא בגלל הגודל, אלא בגלל שפחות מסובך לנתק אותו מהחשמל, להוריד אותו עם הכבל לרכב, לנסוע ולחבר איפה שרוצים לראות משהוא יחד עם החבר'ה. לא צריך לשבור את הראש בין חשמל לסוללה. מצד שני, הוא לא ייכנס לתיק, כך שלמי שמתנייד בתחבורה ציבורית או ברכב דו-גלגלי הוא לא יתאים (תאמינו לנו. את כמות הזיעה שהטפנו אחרי נסיעת קורקינט עם המשקל של המקרן שניסה להפיל אותנו לצדדים לקח שתי כביסות להוריד מהבגדים).
אפיקוויז'ן EF-12 מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד טיוי של גוגל – מה שאומר שהוא למעשה טלוויזיה חכמה, עם רוב האפליקציות שאתם מכירים (רוב, ולא כל, כי לא כל אפליקציית אנדרואיד זמינה גם לגרסת המסכים הגדולים של המערכת – אבל יוטיוב, נטפליקס, אמזון פריים וידאו, דיסני+ וכל הערוצים הישראלים זמינים, ואיתם שלל אפליקציות וידאו ומשחקים מהעולם). הממשק שלה ידידותי לתפעול באמצעות שלט הבלוטות', או דרך הסמארטפון, שכמובן יכול אפילו לשדר אליו תכנים בזמן אמת (אם כי אז האיכות פחות טובה מאשר בהזרמה דרך האפליקציות שעל המקרן עצמו).
בניגוד למקרנים המוכרים, המבוססים על רכיבי LCD, זה של אפסון מבוסס על לייזר – מה שאומר שהוא אמור להחזיק שנים ארוכות ללא כל דעיכה בבהירות. ואגב בהירות, למרות שלייזר בעיקרון פחות בהיר מ-LCD רגיל, לפחות מול המקרן הנייד של סמסונג המקרן הזה בהיר הרבה, הרבה יותר. למעשה, יותר מפי שניים – בין 900 ל-1,000 לומנס ANSI (שיטת מדידה שמתבססת על חיישנים על הקיר שעליו מוקרנת התמונה, ולא ממש על הנורה, בניגוד למדידת LUMENS או ניטים רגילה), לעומת בין 240 ל-400 בזה של סמסונג. מדובר בעוצמה מספיקה לא רק לחדר חשוך, אלא גם לחדר עם תריסים מורדים לחצי התורן בשיא הצהריים.
עם זאת, יש לו גם כמה חסרונות לעומת המתחרה: מלבד הגודל, הוא גם איטי יותר בביצוע מיקוד אוטומטי ויישור פינות (ושניהם לעולם לא מצליחים לבצע את ההליך הזה באופן מושלם, כך שאם חשוב לכם שהתמונה תהיה מלבנית מדויקת תיאלצו לשחק עם הפינות), ויקר יותר. מחירו הרשמי 4,899 שקל. כאלפייה יותר מהמתחרה.
מצד שני – וכאן מגיעה התוספת המשמעותית האחרת במקרן הזה והסיבה לגודלו – הוא לא רק מקרן חכם, שיכול להקרין תוכן ממחשב, סמארטפון, כונן USB או לשאוב אותם בעצמו מהרשת. הוא גם סאונדבר עם רמקולים סטריאופוניים איכותיים מאוד של ימאהה – לא ברמה של מערכת קולנוע ביתי עם רמקולים ייעודיים לכל כיוון, אבל איכותיים מספיק כדי ליהנות ממשחק כדורגל או סרטים קומיים בצוותא (לסרטי אימה או אקשן כבדים היינו ממליצים על רמקולים נפרדים).
אז מה היה לנו כאן? מקרן בטכנולוגיה חדשה וחדישה, שמתוכנן לשימוש די ברור – קהל מעט מבוגר יותר מזה שהפריסטייל יועד לו, אנשים שיש להם מכונית ויכולים להניח אותו בתא המטען במקום להכניס אותו לתיק כמו בני הנוער נוסעי הקורקינטים והאוטובוסים שלהם ייעדה סמסונג את המקרן שלה. הוא גם בהיר יותר וחוסך חיבור של רמקולים חיצוניים למשחקי כדורגל ותכנים אחרים שלא ממש דורשים צפייה עם צליל היקפי. לכן, במקרה הזה, בניגוד למתחרה, המחיר הגבוה יחסית מוצדק, ומדובר ברכישה כדאית למי שרוצה ליהנות ממקרן שעושה הכל גם בבית שלו וגם באלה של חברים.
הדגם הזה נמכר באולם התצוגה של היבואן הרשמי, TR, רחוב יד חרוצים 9 תל אביב, באתר החברה www.tres.co.il ואצל המשווקים המורשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה