דיגיטל וטק

החלל מכניס מיליונים: אלה הביקושים שרשמה חלל-תקשורת ברבעון

חברת הלוויין הישראלית הפרטית חלל-תקשורת, ספקית התקשורת הלווייני ומפעילת צי הלוויינים "עמוס", פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2022
מערכת ice | 
דן זיציק (צילום חלל תקשורת, pexels)
בדוחות, מציגה החברה המשך צמיחה, הנובעת ממימוש פעילות עסקית ממוקדת ומוכוונת לפלחי שוק באפריקה, אשר תומכים בהגדלת המכירות וההכנסות של הלווין עמוס 17, לצד יישום השינוי האסטרטגי והמעבר לחברת שירות הכוללת לצד התקשורת הלוויינית גם שירותים נלווים.
 
בחודש שעבר השלימה החברה גיוס של כ-33 מיליון ש״ח בהנפקת מניות ציבורית. בין המשקיעים בהנפקה אהרן פרנקל,  יו״ר חלל תקשורת, ליגד רוטלוי וחברת iG4 ההונגרית, שהגיעה לאחזקה של כ-9.5% בחברה. ל- iG4 הסכם השקעה מחייב בחלל-תקשורת עד לשיעור אחזקה מצטבר של 51% מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה בחברה. עם קבלת אישור משרד התקשורת, תגדיל 4iG את אחזקותיה בחברה ל-20%, בתמורה להזרמת הון נוספת לחברה של כ-6 מיליון דולר (לפי מחיר של 4.7 שקלים למניה).  
 
החברה כללה בדוחות הרבעון השלישי הוצאה חד פעמית של 680 אלף דולר, לאחר שתביעתה של התע"א לקבלת תשלום של כ-10 מיליון דולר בגין שירות לקוחות נדחתה בפסק בוררות.
 
קצב המכירות השנתי בלוויין עמוס 17 ממשיך לצמוח, והוא עומד על כ-28 מיליון דולר בהתבסס על מכירות הרבעון, לעומת קצב של כ-17 מיליון דולר אשתקד, עלייה של כ-66%.
 
הכנסות החברה ברבעון וה-EBITDA (בנטרול הכנסות ממכירת ציוד וההוצאה החד-פעמית בגין בוררות תע"א בהתאמה) גבוהים ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
 
צבר ההזמנות הכולל של החברה מסתכם בכ- 245 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס 17 בנקודת שמים 17°E מסתכם בכ- 47 מיליון דולר. יתרות המזומנים בחברה לסוף השנה עומדות על כ-81 מיליוני דולר.
 
התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2022
 
חלל-תקשורת רשמה עלייה של כ-5% בהכנסות (בנטרול הכנסות מציוד תקשורת), שהסתכמו בכ- 24.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022, לעומת הכנסות של כ- 23.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בהכנסות מהלוויין עמוס 17.
 
החברה רשמה ברבעון השלישי של 2022 עליה של כ-5% ב- EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות ובניטרול ההוצאה החד פעמית), שהסתכם בכ- 17.5 מיליון דולר, לעומת כ- 16.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה  ב- EBITDA נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות מהלוויין עמוס 17. יתרת המזומנים ליום 31 בספטמבר 2022 הסתכמה בכ- 81 מיליון דולר.
 
צבר ההזמנות הסתכם לסך של כ- 245 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס 17 הסתכם בכ- 47 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה