דיגיטל וטק

סירייסלי? אפל מתכננת שינוי מיותר להחריד בסירי

העוזרת הקולית היחידה התומכת בעברית עומדת לפי דיווח חדש לקבל את השדרוג הגדול ביותר בתולדותיה, שכולל שינוי שלא בטוח שהמשתמשים ייהנו ממנו
יאיר מור | 
סירי-אילוסטרציה (צילום ויקיפדיה, freepik)
העוזרת הקולית של אפל נמצאת בחודשים האחרונים במקצה שיפורים אגרסיבי, כך לפי הטור השבועי של מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של אתר בלומברג.
השינויים, שנמצאים לכאורה בבדיקות בקרב עובדי אפל, מתחילים מקיצור מילת ההשכמה של העוזרת הקולית – מ"היי, סירי" כיום ל"סירי" בלבד. כלומר, אם אם נהג של פוליטיקאי ישראלי (בלי להזכיר שמות) רוצה לדעת איך להביא את הבוס למו"מ הקואליציוני, במקום לומר "היי סירי, תראי לי איך לנסוע לכפר המכביה", הוא יוכל פשוט לומר "סירי, תראי לי איך לנסוע לכפר המכביה".
זה אולי נשמע כמו שינוי פשוט והגיוני – אלא שהוא אף אחד מהשניים. לא פשוט, מפני שלדברי גורמן דרוש אימון סיזיפי של בינה מלאכותית כדי שמילה כל כך קצרה – שתי הברות בלבד – תפורש נכון, בלי לפספס כאשר אומרים אותה ובעיקר בלי לפרש מילים דומות כקריאה לעוזרת הקולית. ולא הגיוני, משום שאם שתי המתחרות – אמזון וגוגל – לא מצליחות כבר שנים לגרום לעוזרות הקוליות שלהן לפרש מילות השכמה בנות שלוש או ארבע הברות נכון, אז שתיים הן פשוט בלתי אפשריות, וכל פעם שהנהג יאמר "אני מת על שירי מימון" או "בתחנת הדלק הבאה אפשר לקנות קולה זירו" – סירי תתעורר ותתחיל לענות תשובות לא קשורות לשאלות שלא נשאלו (כאילו שזה לא קורה מספיק כבר היום).
המקורות סיפרו כי החברה עובדת על השינוי כבר חודשים, וכי הוא כולל כמה שיפורים נוספים, כמו שילוב טוב יותר של סירי עם אפליקציות שאינן של אפל ואולי אף יכולת לנהל עם סירי מעין שיחה, כפי שאפשר לעשות עם המתחרות שלאחר שאלה ותשובה מחכות לשאלת המשך, בניגוד לסירי שעונה על שאלה ועוצרת.
הגרסה המשופרת של סירי מתוכננת לצאת או ב-2023 או ב-2024, מן הסתם כחלק ממערכות ההפעלה הבאות למכשירי אפל, כך שגם מכשירים קיימים, ולא רק חדשים, אמורים לקבל אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה