משפט

עובד באפל גנב מקופת החברה 17 מיליון דולר

אדם שעבד בהזמנת חלקים למכשירי אפל הוציא חשבוניות מפוברקות על חלקים שלא הגיעו או שנרכשו פעמיים, וגרף את ההפרשים לכיסו או קנה בהם נכסים. עכשיו הוא עלול למצוא את עצמו בכלא עד יום מותו

יאיר מור |  1
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
ד'ירַנְדרה פְּרַסאד, שעבד באפל במשך עשור, בין 2008 ל-2018, הודה בשבוע החולף בשני סעיפי אישום, שעשויים להכניס אותו לכלא ל-25 שנה, כך לפי הודעה שפרסם משרד התובע הכללי של המחוז הצפוני בקליפורניה.
פרסאד בן ה-52 עבד בחטיבת שרשרת האספקה העולמית של אפל, והיה אחראי להזמנת חלקים עבור מכשירי החברה. אלא שמ-2011, לדבריו, הוא ניצל את התפקיד למעילה בכספי החברה. הוא הודה כי קיבל החזרים, ניפח חשבוניות וגנב חלקים – ובאופן כללי, ניצל כל דרך אפשרית להוציא חשבוניות על חלקים שאפל לא באמת קנתה ולגרוף את ההפרשים לכיסו.
כך, למשל, הוא עבד עם שני שותפים אמריקאים – רוברט גארי הנסן ודון בייקר, ששניהם בעליהם של חברות ששימשו ספקיות של אפל. פרסאד שלח להם לוחות אם של אפל, והם פירקו אותם ושלחו את החלקים חזרה לאפל. פרסאד הוציא חשבונית כאילו שהחברה קונה את החלקים משני הספקים, למרות שהם כבר היו ברשותה והיא לא מכרה להם אותם בשום שלב. את הכסף ששילמה אפל לשניים הם חלקו עם פרסאד.
כאמור, המעילה של פרסאד עלתה לאפל כ-17 מיליון דולר, והתובע ציין כי כדי להוסיף חטא על פשע, פרסאד ביצע חלק מהעסקאות דרך חברת קש שפתח, מה שאיפשר לשני שותפיו לקבל ממס הכנסה החזרים בגובה 1.8 מיליון דולר על העסקאות המזויפות. שני השותפים הודו באשמה כבר בתחילת השנה, וכעת הצטרף אליהם גם פרסאד.
לצד ההודאה באשמה, אישר העובד לשעבר לרשויות כי הוא מעביר לידיהן רכוש בשווי 5 מיליון דולר שתפסו לאחר שגילו כי נרכש בכסף הגנוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו. 25 שנה על כסף. פה בישראל על אונס ורצח לא זה ככה. (ל"ת)
    אביב 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור