דיגיטל וטק

המשבר העולמי מכניס את החברות הגדולות בעולם למצב חירום

אפל, מיקרוסופט, גוגל ואמזון מקפיאות גיוסי עובדים חדשים, וחברות קטנות יותר מפטרות מאות ואף אלפי עובדים בשל המשבר הכלכלי שפוגע בכולם, אפילו באלה שנחשבו עד לא מזמן למי שמרוויחים בכל מצב. עד מתי זה צפוי להימשך?

יאיר מור | 
פיטורים (צילום freepik)
אפילו חברות ששוות מיליארדים רבים – ואף טריליונים – של דולרים לא מצליחות לחמוק מהשלכות המשבר הכלכלי שהעולם נמצא בו כעת.
בסוף השבוע חשף אתר החדשות הכלכלי בלומברג כי אפל – חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, ששוויה כרגע 2.2 טריליון דולר – הקפיאה באוקטובר כמעט לחלוטין את תהליך הגיוס של עובדים חדשים. לפי מקורות בחברה, הצעות עבודה של החברה שכבר פורסמו לא הוסרו, אך תהליך האיוש של אותן המשרות בפועל מוקפא, אלא אם מדובר בתפקידים מסוימים מאוד.
המקורות ציינו, למשל, כי מהנדסי תוכנה וחומרה למוצרים קיימים ועובדי מטה לא מגויסים, אך מצד שני, כל תפקיד מו"פ (מחקר ופיתוח) המהווה חלק מהעבודה על מוצרים עתידיים – כגון קסדת המציאות המדומה והמכונית החשמלית עליהן עובדת אפל בשנים האחרונות – מאויש כרגיל.
החברה מסרה בתגובה כי "בהינתן הסביבה הכלכלית הנוכחית, אנו נוקטים בגישה מחושבת מאוד בכמה חלקים של העסק. ברצוננו להיות מחושבים ולבצע החלטות חכמות כדי לאפשר לנו להמשיך 'לתדלק' חדשנות לטווח הארוך".
מניית אפל ירדה באחוז לאחר הדיווח.
החדשות אודות הקפאת הגיוסים באפל מצטרפות לגל ידיעות על פיטורים והקפאת גיוסים בענקיות טכנולוגיה אחרות. בימים האחרונים נודע כי אמזון, ששוויה כ-930 מיליארד דולר, הקפיאה את גיוסי עובדי המנהלה בכלל החברה, ימים בודדים לאחר שהקפיאה גיוסים בחטיבת המסחר האלקטרוני שלה. לדברי החברה, ההקפאה צפויה להימשך "מספר חודשים" – לפחות עד תחילת השנה הבאה; לפני כשבוע הודיעה גם מיקרוסופט, ששוויה 1.65 טריליון דולר, כי היא מתכוונת להעסיק מספר קטן מאוד של עובדים חדשים עד סוף השנה; ואלפאבית (חברת האם של גוגל), ששוויה 1.1 טריליון דולר, אמרה שברבעון הנוכחי תקטין את מספר העובדים החדשים במחצית לעומת הרבעון הקודם, שגם בו כבר היתה האטה;
חברות טכנולוגיה מעט פחות גדולות שהודיעו לאחרונה על פיטורי עובדים כללו את ענקית התחבורה Lyft (שווי 5 מיליארד דולר) שפיטרה 650 עובדים המהווים 13% מכוח האדם, Stripe שפיטרה 1,100 עובדים המהווים כ-14% מכוח האדם, וכמובן טוויטר (שווי 44 מיליארד דולר), שבה מתכוון מאסק לפי דיווחים לפטר כמחצית מ-7,500 עובדי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה