דיגיטל וטק

אתר הכנסת נפרץ על ידי האקרים: יום הבחירות בסכנה?

בלילה שבין ראשון לשני קרס האתר הרשמי של הכנסת, כשמתקפת האקרים הצליחה להעמיס עליו מרחוק ולמנוע את הגישה אליו במשך זמן קצר. יש בארץ מי שחושש מהתערבות זרה ביום הבחירות
מערכת ice | 
כנסת ריקה (צילום מסך)
על פי החשיפה של ירון אברהם במהדורה של חדשות 12, מתקפת ההאקרים הרוסית על אתר הכנסת עברה מתחת לרדאר והצליחה להשבית רק לכמה דקות את האתר, אך הפריצה שלא הייתה מתוחכמת מאוד גורמת לחשש בישראל שמדובר רק בקדימון או באיתות לקראת יום הבחירות ב-1 בנובמבר.
על פי אברהם, זה קרה בלילה שבין ראשון לשני, אז לפתע קרס האתר הרשמי של הכנסת, כשמתקפת האקרים הצליחה להעמיס עליו מרחוק ולמנוע את הגישה אליו במשך זמן קצר. מי שניסה להיכנס לאתר קיבל הודעת שגיאה, וה"תקלה" הייתה מכל נקודה בעולם שבה היה מי שניסה להיכנס - ולא רק מישראל.

עוד הסביר במהדורה: "מערכות הבקרה של הכנסת, כך אנחנו מבינים, הצליחו לאתר ולהשתלט מהר על המתקפה שלא הייתה ברמה גבוהה מבחינה טכנית ולהחזיר את המצב לקדמותו לא בתוך הרבה זמן. פרסמנו הערב שמי שעומדת מאחורי המתקפה הזאת, היא קבוצת האקרים בשם "חאקנט - המיליציה הרוסית", האקרים שעל פי דיווח באתר בלומברג, יש להם קשר למודיעין הרוסי ובעצם לממשל הרוסי, לקרמלין".
אם בודקים היטב, בחשבון הטלגרם שלהם שאותר, אין בו הרבה עוקבים אבל יש התייחסות למתקפה הזאת, ושם הם כותבים, שבחרו ביעד הזה כנקמה על עמדת ישראל ביחס לאוקראינה וכתגובה על הדיווחים שישראל סיפקה לאוקראינים חומר מודיעיני שיאפשר להם להתמודד עם הכתב"מים האיראנים שבידי רוסיה.
 
החשש בישראל גורם לחשש לגבי התערבות זרה בהליך הבחירות על ידי האקרים ברוסיה ובאיראן.  מהשב"כ לא מתייחסים לידיעה, מהכנסת נמסר: "ככלל, הכנסת אינה מתייחסת ומשתפת פומבית בעניינים הקשורים להתנהלותה ושיקוליה האבטחתיים וכך תנהג גם במקרה זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה