דיגיטל וטק

רשמית: ספוטיפיי מקפיצה את המחיר, ותוקפת את אפל

ענקית התוכן הקולי מודיעה כי החל מהשנה הבאה יקפצו מחירי השירות שלה ברחבי העולם, ומאשימה את אפל בכל הצרות שלה

יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
כפי שחזינו אתמול (שלישי), ספוטיפיי מודה כי היא עומדת להקפיץ בקרוב את מחירי המנוי לשירות שלה ברחבי העולם – כולל בארה"ב, לראשונה אי פעם.
בראיון לעיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל, אמר המנכ"ל, דניאל אק, כי על הצרכנים לצפות לעליית מחירים "מתישהוא ב-2023". הוא אף ציין כי זו תהיה הפעם הראשונה מאז השקת השירות בארה"ב, לפני 11 שנים, שבה יעלה המחיר במדינה, ואמר כי החברה ביצעה במהלך השנים אינספור העלאות מחירים ברחבי העולם בלי לאבד מנויים, והיא בטוחה שזה יהיה המצב גם הפעם.
הסיבה, כמובן, היא הדו"ח של ספוטיפיי, שהראה שלמרות עלייה מרשימה במספרי המנויים, ההכנסות לא מצליחות לעמוד בקצב – בעיקר בשל העובדה שמפרסמים למנויי החינם בשירות מהססים להוציא כספים על קמפיינים בתקופת מיתון שבה לא בטוח שיצליחו למשוך מספיק צרכנים.
סמנכ"ל הכספים של החברה, פול פוגל, שר על אופטימיות: "השנה היתה שנה של השקעות", הוא אמר. "בעוד שמוקדם לספק תחזיות בנוגע ל-2023, אנו מצפים ששיעורי הרווחיות שלנו ישתפרו ביחס ל-2022 עם צמיחת ההכנסות (כלומר הקפצת המחיר; י"מ), הבשלה של השקעות מסוימות  ופריסת הון באופן יעיל".
עם זאת, כדי להפנות את האש למקום אחר, העלתה ספוטיפיי רגע לפני הדו"ח שלה אמש קמפיין של ממש נגד אפל, בטענה כי חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם אשמה בכל צרות העולם – או לפחות באלו של ספוטיפיי.
לדברי אק, השקת הספרים הקוליים בספוטיפיי בשבועות האחרונים היתה גיהנם מתמשך בגלל מה שהוא קרא לו "שינוי של החוקים באופן שרירותי, והיפכתם לבלתי אפשריים להבנה" על ידי אפל. הוא טען כי החברה סירבה להעלות לחנות שלה את גרסת האפליקציה הכוללת אפשרות לרכישת ספרים קוליים שלוש פעמים, בטענה שהיא מפרה את מדיניות החנות.
רק לאחר שספוטיפיי יישמה מנגנון מסורבל להחריד אושרה האפליקציה, וכעת מי שרוצה לרכוש דרכה ספר קולי צריך להיכנס לעמוד הספר, ללחוץ על כפתור הבעת עניין ברכישה שלו בלי לדעת את המחיר, ולהמתין למייל מהחברה שבו יימסר המחיר, יחד עם קישור לרכישת הספר – דרך אתר חיצוני – שרק אחריה יכול המשתמש לחזור לאפליקציה כדי להאזין לספר.
אק הודה כי הרכישה בשיטה זו "מסובכת ומבלבלת מדי", והוסיף כי הדבר "מזיק לא רק לצרכנים, אלא, הפעם, גם לסופרים ולמו"לים, המוצאים את עצמם תחת אגודלה של אפל".
אפל, מצידה, מסרה לוול-סטריט ג'ורנל כי מסרה לספוטיפיי את כל המידע הנדרש כדי לוודא שהאפליקציה תציית למדיניות שלה. המדיניות הזו אומרת שכדי להציע רכישה של הספרים – או כל תוכן אחר – דרך האפליקציה, או אפילו להציג מחירים, החברה תחויב להשתמש במנגנון התשלומים של אפל, שגובה ממנה 30% עמלה מכל תשלום מצד המשתמשים. ספוטיפיי מנהלת נגד העמלה הזו, שאותה היא מכנה "מס אפל", מלחמת חורמה ארוכת-שנים מאז 2016, וב-2019 אף תבעה את אפל לדין.
אפל "הוכיחה פעם אחר פעם כי אין לה רסן עצמי או כוונה אמתית להשתנות" כל עוד המחוקקים לא מתערבים, הבהיר אק לג'ורנל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה