דיגיטל וטק

טיקטוק נגד ספוטיפיי: המלחמה החדשה של הרשת החברתית

החברה הסינית עובדת לאחרונה על הרחבת שירות המוזיקה שלה לעשרות מדינות, מה שיהפוך אותה למתחרה לא רק ברשתות החברתיות, אלא גם בענקיות הסטרימינג
יאיר מור | 
טיקטוק נגד ספוטיפיי (צילום shutterstock)
בייטדאנס, מפעילת הרשת החברתית טיקטוק, עובדת בימים אלה על מהלך ענק, שיהפוך אותה למתחרה מול ספוטיפיי השוודית ואפל מיוזיק האמריקאית בתחום שירותי הזרמת המוזיקה, כך אמרו מקורות יודעי דבר לעיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל.
לפי המקורות, בחודשים האחרונים נמצאת בייטדאנס במו"מ מול חברות המוזיקה על מנת להגיע איתן לחוזים שיאפשרו לה להרחיב את שירות הזרמת המוזיקה שלה, Resso, לכ-12 מדינות נוספות. עד כה הוא היה זמין באינדונזיה, ברזיל והודו בלבד.
השירות של בייטדאנס, שאמור ככל הנראה להיות מושק בעולם תחת השם TikTok Music ולא רסו, עובד בשיטה דומה לספוטיפיי: הוא מציע למשתמשים האזנה למוזיקה בחינם, עם פרסומות בין השירים וכמה מגבלות על היכולת לבחור שירים וליצור רשימות השמעה. מי שמשלם מקבל יכול להזרים מוזיקה ללא כל מגבלות.
אלא שלפי מקורות המעורים בפרטים, שיעור המנויים בשלוש המדינות שבחרו לשלם על רסו עומד על "שיעור חד-ספרתי נמוך", כלומר פחות מ-5%, לעומת כ-45% בספוטיפיי. לכן, ככל הנראה, חברות המוזיקה מקשיחות עמדות במו"מ מול טיקטוק כדי לוודא שגם מהמשתמשים הלא משלמים, שממומנים על ידי פרסומות, הן יקבלו נתח בלי קשר לסוג הפרסומות (הנוהג הוא פרסומות קוליות בשירותי מוזיקה, אך לפי דיווחים באינדוזניה ניסתה בייטדאנס לעקוף זאת על ידי הצגת פרסומות וידאו, שלא מוזכרות בחוזים לשירות).
לוטיקטוק נוכחות מוזיקלית מורגשת מאוד גם בשווקים בהם שירות המוזיקה שלה לא זמין; אחרי הכל, הרשת החברתית בנתה את עצמה על סרטוני ליפ-סינקינג וריקודים לצלילי שירים, ושירים רבים הפכו בזכותה ללהיטים. המקרה הבולט ביותר הוא Love Nwantiti של הזמר הניגרי סיקיי משנת 2019, שהפך ללהיט היסטרי ב-2021 בעקבות השימוש בו בסרטוני טיקטוק.
עם זאת, כאמור, חברות המוזיקה מקשיחות מולה עמדות, וסוני מיוזיק, חברת המוזיקה השנייה בגודלה בתבל, לא טרחה לחדש את החוזה שלה עם החברה הסינית, וכך למעשה כפתה על האחרונה להסיר את מיליוני השירים שחברת הבת של ענקית האלקטרוניקה היפנית מנהלת מהשירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה