השוק

ספוטיפיי חוגגת שיא במשתמשים – אבל המשקיעים בורחים

אפליקציית התוכן הקולי עקפה את התחזיות בכל הנוגע למספר המשתמשים, אך המצב הכלכלי גם לדבריה לבריחת מפרסמים – והמשקיעים המודאגים הצניחו את מחירי המניה בבורסות

יאיר מור | 
דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי (צילום יוטיוב/ ספוטיפיי, pixabay)
עכשיו זה כבר טרנד שאי אפשר להכחיש: ספוטיפיי הציגה אמש (שלישי) את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2022, ולמרות גידול מפתיע במשתמשים היא פספסה את התחזיות, והמניה צנחה בתגובה.
במהלך החודשים יולי עד ספטמבר הצטרפו לספוטיפיי 6 מיליון מנויים יותר מכפי שציפתה, והפכו את הרבעון לשיא בהצטרפות מנויים חדשים לשירות התוכן הקולי הגדול בעולם. מצבת המנויים המשלמים דמי מנוי עלתה ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-4% לעומת הרבעון הקודם ל-195 מיליון, ומצבת המנויים החינמיים הממומנים על ידי פרסומות זינקה ב-24% בשנה ו-7% ברבעון ל-273 מיליון. סה"כ עלה מספר המשתמשים הפעילים בשירות ב-20% בשנה וב-5% ברבעון ל-456 מיליון.
עד כאן החדשות הטובות – אבל כפי שציינו בפתיחה, בנתונים הכספיים רשמה החברה פספוס של התחזיות. מצד אחד, ההכנסות היו פחות או יותר כמצופה – 3 מיליארד אירו (ואפילו מעט מעל הרף הזה) – אך בהתחשב במספר המנויים החדשים הגבוה מהצפוי, זהו סכום נמוך מזה שניתן היה לצפות לו. הוא הופך למאכזב עוד יותר כאשר מפרקים אותו לסוגי המנויים: ההכנסה ממנויים משלמים עלתה בהתאם למספר שלהם בערך, ב-22% בשנה ו-6% ברבעון, ל-2.65 מיליארד אירו; אך ההכנסה ממנויים מבוססי פרסומות עלתה רק ב-19% בשנה ו-7% ברבעון, ל-385 מיליון אירו. החברה ציינה כי רוב ההכנסות היו מפרסומות ששולבו בפודקאסטים, וכי ההכנסות הללו עלו פחות מהצפוי עקב היסוס מצד מפרסמים להשקיע בקמפיינים בשלב המצב הכלכלי הנוכחי.
כתוצאה מכל זה, הרווח הגולמי של החברה עמד על 705 מיליון אירו בלבד, ההפסד התפעולי היה גבוה מהצפוי – 228 מיליון אירו לעומת תחזית ל-218 מיליון, ותזרים המזומנים החופשי צנח בכמעט שני שליש בשנה האחרונה ל-35 מיליון אירו בלבד.
ברבעון הבא צופה החברה 23 מיליון מנויים חדשים, לסך של 479 מיליון משתמשים פעילים, הכנסות בסך 3.2 מיליארד אירו, שולי רווח גולמי של 24.5% והפסד תפעולי עצום של 300 מיליון אירו.
בתגובה לציפיות הלא אופטימיות מבחינה כספית, צנחה מניית ספוטיפיי בבורסת ניו-יורק ב-4% במסחר המאוחר של אתמול וב-6.3%% במסחר המוקדם היום. בבורסת ברלין, שגם בה היא נסחרת, היא רשמה היום נפילה דרמטית של שבעה ורבע אחוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה