דיגיטל וטק

הנתונים שמפחידים את אינטל: שוק המחשבים בקריסה

מכירות המחשבים ברחבי העולם רשמו בשלושת החודשים האחרונים צניחה משמעותית נוספת, בשל היציאה מהקורונה והמשבר הכלכלי
יאיר מור | 
שוק המחשבים (צילום pexels, freepik, pixabay)
היציאה ממשבר הקורונה והכניסה למשבר כלכלי גורמת להתרסקות בשוק המחשבים, כך דיווחו בימים האחרונים שתיים מחברות המחקר הגדולות בעולם הטכנולוגיה - IDC ו-Canalys.
לפי הנתונים של IDC, בחודשים יולי עד ספטמבר 2022 נמכרו ברחבי העולם 74.3 מיליון מחשבים - צניחה של 15% לעומת הרבעון השלישי של 2021, לאחר שגם ברבעון הקודם נרשמה צניחה דומה. קנאליס, לעומת זאת, טוענת כי המצב חמור עוד יותר, עם מכירות של 69.4 מיליון מחשבים בלבד ברבעון האחרון, המהווים נפילה של 17.7%. החברה ציינה כי הירידה המשמעותית ביותר היתה במכירות מחשבים ניידים - 19%, לעומת 11% ירידה "בלבד" במכירות מחשבים שולחניים.
שתי החברות מציינות כי נראה שיש חברה אחת שהצליחה להתחמק מהמגמה הזו לחלוטין - אפל; בעוד שהיצרניות המובילות האחרות - לנובו, HP, דל ואייסוס - ירדו ב-16.2, 27.8, 21.2% ו-7.8%, אפל רשמה דווקא עלייה. עם זאת, שיעור העלייה נמצא במחלוקת משמעותית בין שתי החברות - לפי קנאליס, מדובר בעלייה של 1.7%, שהיא בהחלט מצוינת בתנאי השוק הנוכחיים - אך לפי IDC היא גבוהה בהרבה, ועומת למעשה על 40.2%.
שני הנתונים האופטימיים היחידים הם שמחסור במחשבים זולים גרם ליותר אנשים לרכוש מחשבים יקרים יותר, והמחיר הממוצע עלה ל-910 דולר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, כך שההוצאות על מחשבים ירדו פחות מאשר מספר היחידות שנמכרו. בנוסף, מספר היחידות שנמכרות מדי רבעון עדיין גבוה משמעותית מהנתונים של הרבעונים שלפני עידן הסגרים.
המספרים הללו מסבירים את מה שנראה כמו פאניקה באינטל, שכפי שדיווחנו הבוקר נמצאת לפי מקורות על סף גל פיטורים ענק של אלפי עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה