דיגיטל וטק

מי בכלל לומד פה? זינוק בשימוש ברשתות החברתיות

לפי נתוני רשת פלאפון, הרשתות החברתיות התפוצצו היום בפעילות של ישראלים – ככל הנראה בעיקר תלמידים. במקום הראשון הפתעה מוחלטת. ובאיזה מקום טיקטוק?
יאיר מור | 
כיתה (צילום freepik)
תלמידי ישראל אמנם חזרו היום לבתי הספר למרות האיומים בשביתות – אבל נראה שכל מה שהם עושים בכיתות הוא גלישה ברשתות החברתיות, כך לפי נתונים שחשפה רשת פלאפון לפני זמן קצר.
לפי החברה, בשעה שלפני תחילת הלימודים – 7:00 עד 8:00 – חל זינוק אדיר של 200% בשימוש בסנאפצ'ט, 40% בשימוש בטיקטוק, 30% בפייסבוק, 22% באינסטגרם ו-21% בוואטסאפ, לעומת אותה שעה ביום חמישי שעבר. עם זאת, עד כאן אין שום הפתעה, שכן בשבוע שעבר בשעות הללו יש להניח שאחוזים ניכרים מאוד מהמשתמשים פשוט ישנו עדיין.
ההפתעה מגיעה בנתוני השעות 9:00 עד 10:00, שגם בהן זיהתה פלאפון עליות משמעותיות בשימוש ברשתות החברתיות: 59% בסנאפצ'ט, 52% באינסטגרם, 11% בוואטסאפ ו-8.5% בפייסבוק. באופן מעניין, השימוש בטיקטוק בשעה הזו דווקא ירד ב-4% לעומת יום חמישי שעבר.
הנתונים הללו, כמובן, אינם חד-משמעיים כפי שאולי גרמנו לזה להישמע. אחרי הכל, גם הורים רבים משתמשים ברשתות החברתיות, וייתכן שהם תרמו תרומה לא קטנה משלהם לתמונת המצב שלפנינו. בנוסף, ייתכן גם שההשוואה מול יום חמישי שעבר אינה לגמרי הוגנת, שכן מאות אלפי ישראלים שהו בחו"ל במשך כל רגע אפשרי של חודש אוגוסט, כך שייתכן שההבדל נובע גם מכך. עם זאת, רוב הנתונים – במיוחד האחוזים שנרשמו בסנאפצ'ט ואינסטגרם – לא ניתנים להסבר אך ורק בכמות הישראלים שחזרו מחו"ל בימים האחרונים או בהורים שחזרו לעבודה, והרבה יותר סביר להניח שמדובר באמת בתלמידים שמשתמשים ברשתות החברתיות לא רק לפני הלימודים, אלא גם במהלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה