דיגיטל וטק

בית ספר בכיס: כך הסמארטפון יהיה החבר המושלם ללימודים

המכשיר שנמצא בכיס או בתיק שלכם יודע לעשות כל כך הרבה – אין סיבה שלא יעזור לכם גם להצליח בבית הספר. אלו סוגי האפליקציות שכל תלמיד צריך כדי לעבור את שנת הלימודים בכיף

יאיר מור | 
סמארטפונים (צילום iStock)
שביתה, לא שביתה – בסופו של דבר שנת הלימודים תשפ"ג תיפתח, ויותר ממיליון תלמידים בישראל יחזרו לפקוד באופן קבוע את בתי הספר, אחרי שנתיים של הצצות חטופות בין סגרי קורונה לשביתות מורים. אז כדי לסייע להם להסתגל מחדש לשגרת הלימודים, הנה חמישה סוגי אפליקציות שיעזרו לתלמידים לצלוח את החודשים שעד החופש הגדול הבא:
מגיעים בסטייל
נגמרו הימים של הישיבה ברכב של ההורים. גם ככה, אם אין להורים טסלה או ג'ילי, הם בטח נוהגים באיזו יונדאי i10 או קיה פיקנטו צפופה ומביכה. עדיף כבר להגיע לבד – או ברגל, או בתחבורה ציבורית או במיקרו-תחבורה. נו, אנחנו מדברים על קורקינטים.
האפליקציה הטובה ביותר לתחבורה ציבורית היא, בלי ספק, רב-פס של הופ-און. היא משלבת ממשק ידידותי לתכנון הנסיעה, הערכות מדויקות יותר לגבי זמני הגעת האוטובוסים מאפליקציות אחרות (לפחות מהניסיון שלי) וגם תשלום – אם על ידי סריקת קודי ה-QR ואם על ידי טעינת רב-קו.
למי שרוצה לנסוע בקורקינט, הפיתרון המיטבי הוא מוביט, שכידוע מתחרה ברב-פס בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית ותשלום – אבל משלבת מעבר לאוטובוסים גם את הקורקינטים של בירד (המפעילה הגדולה ביותר בתחום) וליים, לצד תל אופן בתל אביב.
לומדים אנגלית לבד
התלמידים של היום לא צריכים מורים כדי ללמוד. הרי כל החומר, והדרכים האינטראקטיביות, ללמוד נמצאים במרחק נגיעה (או כמה כאלו). האפליקציות המוכרות והוותיקות בתחום כוללות, כמובן, את Duolingo ו-Memrise, שמאפשרות ללמוד אנגלית – או שלל שפות אחרות – דרך שינון ממושחק (כלומר עם אלמנטים של משחק עם נקודות) – אבל לאחרונה צוברת תאוצה אפליקציה ישראלית בשם Singit, שמשתמשת במוזיקה ומאפשרת ללמוד אנגלית תוך כדי שירת קריוקי. רק אתמול היא חשפה שהשיר המושמע ביותר בה בשנה העברית הזו היה "Running Up That Hill" של קייט בוש, כמובן בזכות הסצינה שליווה השיר בעונה הרביעית של "דברים מוזרים", הסדרה דוברת האנגלית הנצפית ביותר בהיסטוריה של נטפליקס.
הטלפון בודק את המתמטיקה
אנחנו משתמשים במילה "בודק" בחופשיות רבה, כמובן. בחנויות האפליקציות מוצעות רבות כאלו שמסוגלות פשוט לפתור עבורכם תרגילים מכל סוג שניתן להעלות על הדעת – אבל הכי בטוח ללכת על אלו שמגיעים משתי חברות שכולם מכירים, אבל מעט מאוד מודעים לכך שהן מציעות אפליקציות כאלו: מיקרוסופט וגוגל. זו של מיקרוסופט נקראת פשוט Microsoft Math Solver, וזו של גוגל נקראת Socratic, על שם הפילוסוף היווני. שתיהן מסוגלות לפתור בעיות בהקלדה ידנית, או בסריקה של תמונות מהגלריה או מהמצלמה, ולהסביר לכם צעד אחר צעד את הדרך לפיתרון. אפשר אפילו לשמור ארכיון של בעיות "מועדפות" שאתן רוצים לחזור עליהן, במקרה שאתם מרגישים שעדיין לא הבנתן אותן מספיק כדי לפתור בעיות דומות בבחינה בלי סמארטפון צמוד.
הולכים לישון
כדי להיות מרוכזים, או לפחות ערניים, בשעות הלימודים, חשוב מאוד לישון מספיק. זה המקום להמליץ על כמה תכונות מובנות שקיימות בכל סמארטפון בערך מאז 2018: הראשונה היא מצב הלילה (על השמות השונים שלו אצל כל יצרנית), שהופך את תוכן המסך של המכשיר לאדמדם בשעות הערב ומפחית את האור הכחול כדי שהגוף לא יתבלבל ויוכל להתארגן לשינה באמצעות הפרשת מלטונין, הורמון שמעודד עייפות והגוף נמנע מלהפריש אותו כל עוד העיניים מוצפות באור כחול; השנייה היא מצב שינה, שמציג התראות על השעה הנאותה לעצור את הכל ולהיכנס למיטה, ויותר חשוב מזה – מכבה התראות מאפליקציות, כדי להפחית את הסיכוי שמשהוא יחזיר אתכם לפעילות לפני הבוקר. הקפידו להשתמש בשתי היכולות הללו – ולא רק להפעיל אותן, אלא גם לפעול לפיהן וללכת לישון בשעה סבירה.
האפליקציות הכי מיותרות
ואם הקטע הקודם עסק בדרכים שבן הטלפון יכול לעודד אתכם ללכת לישון, הקטע הזה הוא בדיוק ההיפך: דיס-המלצה, אם תרצו, לכל האפליקציות שמבטיחות לעזור לכם להירדם ולקום בזמן. לא חשוב אם אלו אפליקציות מדיטציה, "רעש לבן", מחוללי מוזיקה מרגיעה אוטונומית בין-גלקטית בתדריים קריסטליים תת-הכרתיים של רב חובל בשארה שליאן (מה אתם מסתכלים עלינו ככה? בסך הכל רצינו 'בינגו למז"ק'), שעונים מעוררים שמנתחים את דפוסי השינה שלכם בזמן אמת על ידי הקלטת נחירות (או שקר כלשהוא פסבדו-מדעי אחר) או סתם כיוון של השעון המובנה בטלפון. זה לא ששימוש בדברים האלה לא יכול לעזור – אבל בשורה התחתונה, הוא מעודד אתכם לשים את הטלפון לידכם בלילה, ומחקרים מראים שאם הטלפון לידכם בלילה, רוב הסיכויים שתתפתו להשתמש בו. כך, למעשה, האפליקציות שמבטיחות לעזור לכם לישון דווקא פוגעות בשינה שלכם – אולי לא באופן מכוון, אבל בלתי ניתן להכחשה.
כשאתם הולכים לישון, שימו את הטלפון הכי רחוק מכם שרק אפשר – בקצה השני של החדר, ובעדיפות גבוהה יותר בחדר אחר. המכשיר היחיד שאתם צריכים הוא שעון. לא חכם. כזה שמראה את השעה ומצפצף 20 פעם בבוקר עד שזורקים אותו על הטלפון שבחדר השני כדי להשתיק את שניהם, ואז קמים בפאניקה מזה ששוב תצטרכו למסור את הסמארטפון לתיקון.
שנת לימודים פורייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה