דיגיטל וטק

החברה השוודית מתפוצצת ומודה: זה בזכות ישראל

ענקית המשחקים Embracer רשמה הכפלה של ההכנסות בזמן ששאר התעשייה חווה משבר, וייחסה את ההישג לפופולאריות של משחקים לסמאטרפונים. ואיך ח"כ אמיר אוחנה קשור?
יאיר מור |  5
עליות בבורסה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
קבוצת Embracer השוודית, שהפכה בשנים האחרונות לחברת הגיימינג הגדולה באירופה, הציגה היום (חמישי) את הדו"ח שלה לרבעון הראשון במה שהיא מכנה שנת הכספים 2022/2023, שהיה חריג למדי לתקופה הנוכחית.
הכנסות החברה, הנסחרת בבורסת סטוקהולם, עלו ב-107% (כלומר יותר מהכפילו את עצמן) בחודשים אפריל עד יוני ל-7.1 מיליארד קרונות, אם כי עדיין לא מימשו את התחזיות שעמדו על 7.3 מיליארד; שולי הרווח הגולמי עמדו על 65% - הנמוכים ביותר של החברה בחמשת הרבעונים האחרונים; ההוצאות התפעוליות היו הגבוהות בתולדות החברה (1.65 מיליארד קרונות) ושיעורן היה 23% מההכנסות (השני בגובהו בתולדותיה, אחרי הרבעון הקודם, בו עמד נתון זה על 25%); הרווח התפעולי עלה ב-3% ל-1.32 מיליארד קרונות; והרווח למניה עמד על 1.04 קרונות.
החברה ציינה כי החטיבה הגדולה ביותר שלה – חטיבת משחקי השולחן – נשארה ללא שינוי; חטיבת משחקי הקונסולות עלתה ב-2%; חטיבת הבידור והשירותים עלתה ב-44%; אך החטיבה הצומחת ביותר היתה חטיבת משחקי המובייל, שזינקה ב-104%. אמברייסר ציינה כי רוב הגידול הזה נבע מרכישת החברה הישראלית CrazyLabs לפני שנה בדיוק. החברה הזו, שהוקמה ב-2010, גייסה עד לרכישה 13.3 מיליון דולר, בין היתר מהקרנות מגמה, וינטג' וקוואלקום וונצ'רס, ולצידן אלון חדד, בן זוגו של ח"כ ושר המשפטים ובטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה (ליכוד). הסכום הזה מציב אותה ברשימת 20 חברות הגיימינג הישראליות שגייסו את סכומי הכסף הגבוהים ביותר אי פעם.
עם זאת, CrazyLabs היא רק אחת מעשרות רכישות שביצעה החברה השוודית: ב-4 השנים האחרונות היא רכשה 120 אולפני משחקים וכ-13,000 עובדים, כאשר רק ברבעון האחרון היא רכשה את כל קבוצת Square Enix הקנדית, על 1,000 עובדיה ועל מותגי המשחקים המוכרים שלה, שהבולט ביניהם הוא "טומב ריידר". לצד הדו"ח הודיעה החברה על 6 רכישות חדשות: אולפני המשחקים Limited Run Games ו-Tripwire Interactive האמריקאית, Tuxedo Labs השוודי וחברת הקריוקי Singtrix, לצד חברה נוספת ששמה נשמר בסוד ו-Middle-Earth Enterprises – החברה שמחזיקה בכל הזכויות הקשורות למורשתו הספרותית של ג'.ר.ר טולקין, כולל סרטים, סדרות, ספרים, פארקים ובובות המבוססים על "ההוביט" ו"שר הטבעות". החברה שילמה מראש 6 מיליארד קרונות, אך צפויה לשלם סכומים נוספים שיעלו את סכום הרכישות הכולל בגל הזה ל-8.1 מיליארד קרונות.
החברה הותירה את תחזית הצמיחה השנתית שלה בעינה, עם ציפייה ל-20%-35%. עם זאת, מניית החברה ירדה לאחר הצגת הדו"ח בכמעט 2%.
המנכ"ל, לארס ווינְגֶפוֹרְס, אמר כי "הרבעון הראשון היה שקט יחסית, למרות שבירת השיאים עבור הקבוצה במונחים פיננסיים. אנו מאמינים כי אנו ניצבים בעמדה טובה לעקוף את הצמיחה בשוק בכל המגזרים העסקיים שלנו". הוא הוסיף כי "אנו 'צדים' בשקיקה נכסים קנייניים חזקים, לצד כישרונות ויכולות שיהפכו את המכלול שלנו לחזק יותר. אנו זהירים ובררניים באופן גובר על מנת להבטיח שנקצה את השקעות מחזיקי המניות שלנו בחוכמה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אוהב את מצביעי הליכוד ישראל הענייה שיבחרו תמיד עשירים
    כספי 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ביבי, ברקת, אוחנה, הכיסים מלאים ואותם לא סופרים ממטר.
    סגור
  • העשירים בעיקר תומכיי וממניי שמאל
    עופר משה 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהוד ברק, וכל עשירי ישראל בעיקר תומכים בשמאל.
    סגור
  • 2.
    מה הקשר בין הכותרת לידיעה?
    ירושלמי 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אין שום אזכור בגוף הכתבה למה שרשום בכותרת : האזכור של ישראל כאחראית לרווחי החברה השוודית. אתר "חדשות" עאלק. מי הדגנרטים שמפעילים את האתר הדפוק הזה "אייס"?
    סגור
  • יש קשר ועוד איך
    יוסי 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כתוב במפורש לא מבין מה הבעיה?? "רוב הגידול הזה נבע מרכישת החברה הישראלית Crazylabs"
    סגור
  • 1.
    חברה רק מספר 29 בעולם ... הכנסות 2b
    איל 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    טעות בהכנסות קצב שנתי של 2 מיליארד דולר מבחינת חלק שוק היא מספר 18 , בעולם זה יפה מאד , ועדיין מאד קטן ( כמו שיש לי )
    סגור