דיגיטל וטק

אמזון מודה: המוצרים שלנו צילמו, הקליטו ושיתפו מידע

החברה אמרה לראשונה בגלוי כי היא מוסרת מידע שמוקלט על ידי מערכות האבטחה שהיא מוכרת באתר שלה לרשויות ללא הסכמה, ואף ללא ידיעה, של המשתמשים
יאיר מור | 
מצלמות אבטחה (צילום ElasticComputeFarm / flickr)
במחצית הראשונה של 2022 שלחה אמזון למשטרה ולסוכנויות אכיפת חוק אחרות ברחבי ארה"ב 11 סרטוני וידאו שהוקלטו על ידי מצלמות Ring – מותג מערכות האבטחה החכמות שלה לבית. את הפרט הזה מסרה החברה בתשובה למכתב ששלח אליה הסנאטור הדמוקרטי אדוארד מארקי ממסצ'וסטס לפני חודש בדיוק.
כבר מספר שנים שפעילי פרטיות ברשת מתלוננים על ניסיונותיה של אמזון לנצל את מוצרי האבטחה החכמים של Ring, אותה רכשה ב-2018 תמורת מיליארד דולר, לצרכים שונים מעבר לאפשרות של הרוכשים לצפות על בתיהם מרחוק מכל מכשיר המחובר לרשת. עד כה התעלמה החברה מהטענות – אך כעת היא מודה לראשונה כי היא מוסרת למשטרה הקלטות ממצלמות האבטחה שלה בלי להודיע על כך למשתמשים שהמצלמות הללו שייכות להם, וקל וחומר שבלי לבקש מהם רשות לכך.
המידע הזה לא אמור להפתיע את מי שעוקב או קורא את "האותיות הקטנות" של רינג; במדיניות שלה כתוב במפורש שהיא שומרת לעצמה את הזכות למסור למשטרה תיעוד של כל מקרה שבו היא מאמינה שקיימת סכנה לפציעה או מוות. כך גם מסר דובר מטעם החברה בתגובה לאתר Engadget: "פשוט לא נכון שרינג מעניקה לגורם כלשהוא גישה בלתי מוגבלת למידע או סרטונים של משתמשים, כפי שהבהרנו שוב ושוב ללקוחותינו ולאחרים. החוק מעניק לחברות כמו רינג סמכות לספק מידע לישויות ממשלתיות אם החברה מאמינה שמקרה חירום הכולל סכנת מוות או פציעה גופנית חמורה לאדם כלשהוא, כגון חטיפה או ניסיון רצח, דורש מסירת מידע ללא דיחוי. רינג מיישמת את הכלל החוקי הזה בנאמנות".
גם במכתבו של בראיין האוסמן, סגן נשיא למדיניות ציבורית בחברה, לסנאטור מארקי, הוא הדגיש כי "בכל מקרה (שבו נמסרו הקלטות למשטרה), החליטה רינג בתום לב כי קיימת סכנה מיידית למוות או נזק גופני חמור לאדם, מה שדורש מסירת מידע ללא דיחוי".
מארקי מציין בהודעתו, שפורסמה אתמול (רביעי), כי ביקש מהחברה להתחייב לא לקבל כסף מהמשטרה תמורת מסירת מידע וסרטונים, משום שזה יוצר תמריץ למסירת יותר מידע ומהווה רכישה של מידע תמורת כסף; לא לשתף איתה מידע לא הכרחי שמיועד לשמש אותה לתכנון פשיטות; לבטל את ברירת המחדל שמקליטה את הסרטונים ללא רשות או ידיעת הבעלים; ולאחסן הקלטות באופן מוצפן כברירת מחדל, כדי למנוע מסירה שלהן ללא אישור מפורש בצירוף מפתח הצפנה מצד הבעלים. החברה, לדבריו, סירבה לכל הדרישות.
"כפי שהחקירה המתמשכת שלי בנוגע לאמזון ממחישה, נהיה קשה מאוד לציבור לנוע, להתאגד ולשוחח בפומבי מבלי להיות מנוטרים או מוקלטים", כתב מארקי. "איננו יכולים להסכין לכך כבלתי נמנע במדינתנו. הסתמכות הולכת וגוברת של (מערכות) אכיפת חוק על מעקב פרטי יוצרת משבר אמון, ואני מודאג במיוחד ממעקב ביומטרי שעלול להפוך למרכזי ברשת המתרחבת של מערכות מעקב שאמזון וחברות טכנולוגיה חזקות אחרות אחראיות להן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה