כסף וצרכנות

אמזון מסתבכת עם תביעת ענק: "פוגעת בתחרות ובצרכנים"

הרשות הבריטית להגבלים עסקיים חשפה שהיא פתחה בחקירה נגד אמזון, כאשר לטענתה חברת המשלוחים הגדולה פוגעת בתחרות בכך שהיא נותנת יתרון קמעונאי לא הוגן למוכרים ולקמעונאים שלה על פני סוחרי צד שלישי
מערכת ice | 
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)
הרשות הבריטית להגבלים עסקיים חשפה היום (רביעי) שהיא פתחה בחקירה נגד אמזון, כאשר לטענתה חברת המשלוחים הגדולה פוגעת בתחרות בכך שהיא נותנת יתרון קמעונאי לא הוגן למוכרים ולקמעונאים שלה על פני סוחרי צד שלישי.
רשות התחרות והשווקים הבריטית אמרה שהיא חוקרת את שיטותיה העסקיות של אמזון שמשפיעות על הפלטפורמה הקמעונאית שהיא מפעילה בבריטניה, אשר "עשויה להיות אנטי-תחרותית ולהביא לעסקה הגרועה ביותר עבור הצרכנים".
אמזון מוכרת מוצרים דרך הפלטפורמה שלה באמצעות עסק הקמעונאות שלה, אך היא מתירה גם לצדדים שלישיים למכור מוצרים דרכו. אמזון מספקת שירותים לאותם מוכרים, כמו עזרה בלוגיסטיקה או שידוך בין קמעונאים לצרכנים.
החקירה תתמקד בשלושה תחומים עיקריים: הראשון הוא כיצד אמזון אוספת ומשתמשת במידע על מוכרים מצד שלישי, והאם זה נותן לאמזון יתרון לא הוגן בכל הקשור להחלטות שהיא מקבלת בקשר לעסקיה הקמעונאיים. השני קשור למה שמכונה "Buy Box", אזור בדפי המוצר של אמזון שנותן ללקוחות אפשרות לרכוש או להוסיף מוצר לסל בלחיצה אחת.
השלישית והאחרונה היא תבדוק כיצד אמזון קובעת מי זכאי למכור תחת תגית ה"פריים". פריים הוא תכנית מנויים בתשלום של אמזון, שנותנת לצרכנים גישה למשלוח מהיר ושירותים נוספים.
 
שרה קרדל, יועצת כללית של ה-CMA אמרה: "אלפי עסקים בבריטניה משתמשים בשירות של אמזון כדי למכור מוצרים, וחשוב שהם יוכלו לפעול בשוק תחרותי. כל פגיעה בתחרות היא פגיעה בצרכנים, ועשויה להוביל לתשלום מיותר עבור מוצרים, איכות ירודה שלהם או פחות בחירה ביניהם".
אמזון מסרה בתגובה כי תשתף פעולה עם ה-CMA. "נעבוד יחד עם ה-CMA במהלך חקירתו, למרות שאנו מאמינים שאנחנו תמיד פועלים כדי לעזור לעסקים קטנים שפועלים באמזון, וזה האינטרס שלנו שהם יצליחו", אמר הדובר של החברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה