דיגיטל וטק

מייסד טוויטר מתנצל על זה שייסד את טוויטר

ג'ק דורסי פרסם ציוץ שכולו געגועים לאיך שהרשת נראתה לפני שייסד את הרשת החברתית שהפכה לפלטפורמה המרכזית לשיח אקטואלי בעולם המקוון
יאיר מור |  1
ג'ק דורסי, מייסד הרשת החברתית טוויטר (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
ג'ק דורסי, מייסד הרשת החברתית טוויטר, פרסם במוצ"ש ציוץ מעניין מאוד, שבו הוא מתנצל על חלקו בריכוזיות של הרשת.
"ימי UseNet, הרשת... אפילו אימייל (עם פרטיות טובה)... היו מדהימים. ריכוזיות הגילוי והזהות לתוך תאגידים ממש הזיקה לאינטרנט. אני מבין שאני אשם (בכך; י"מ) חלקית, ומתחרט על כך", הוא כתב.
 
הציוץ קיבל עד כה כמעט 75,000 לייקים ו-15,000 שיתופים.
מדובר בהודאה מעניינת במיוחד, שכן כפי שדורסי רומז, הוא עצמו אחראי לא מעט לריכוזיות שהשתלטה על הרשת. טוויטר, שהוא ייסד וניהל עד לאחרונה, היא אחד הגורמים העיקריים לריכוזיות הזו, למרות גודלה הזעיר לעומת המתחרות (לפייסבוק יש כמעט 2 מיליארד משתמשים לעומת בקושי 300 מיליון בטוויטר, ולמתחרה הסינית, ווייבו, יש לפחות מיליארד משתמשים).
מצד שני, רק לפני שלושה וחצי חודשים, לקראת חג המולד, הלין אותו דורסי בדיוק על כך שגם הפתרון-לכאורה לבעיית המרכוז – הרשת המבוזרת המבוססת על בלוקצ'יין (כלומר קריפטו), שהוא בעצמו ניסה לקדם בשנתיים האחרונות כמנכ"ל טוויטר כדרך להפוך את הרשת החברתית ליעילה ופתוחה יותר – לא טוב: "web3 אינה בידיכם. היא בידי משקיעי הון הסיכון וחברות הבע"מ שלהן. היא לעולם לא תחמוק מהמיזמים שלהם. בסופו של דבר, זוהי ישות מרכזית בשם אחר. דעו למה אתם נכנסים...", הוא כתב אז.
 
אם כן, מה הפתרון? בתור התחלה, אולי כדאי לדורסי להתחיל לפסול כל דבר שלא הוא בנה, ולהתחיל לשתף פעולה עם מי שמנסה למצוא פתרונות ולא רק לפסול את כל האפשרויות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוויטר לא שחקן משמעותי
    גל 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקהילות רק נהפכו ליותר גלובליות. מהרבה אתרים קטנים, בעיקר פורומים, זה נהפך לרשתות גדולות, ולא נישתיות, שעוסקות בנושא מסויים. טוויטר, דווקא, לא ממש עשתה מהפכה, היא הופיעה אחרי פייסבוק והיא עצמה נישה. לגבי פתרון, בלוקצ'יין הוא רעיון, אבל לא ייספק פרטיות, לפחות לא מטבעו, אלא אם ישולב E2EE. יש פתרונות אחרים, מבוססי הרעיון של usenet, כלומר P2P של שרתים, שמספקים פתרון של רשת חברתית, כך שכל אחד יכול להוסיף שרת, בהנחה שמסוגל לספק את הדרישות לכך.
    סגור