דיגיטל וטק

החברה של מאסק תתפוצץ? זו האזהרה המטרידה שהוציאה

מיליוני אנשים עלולים למצוא את עצמם במהלך היממה הקרובה נסים על נפשם בעקבות פיצוצים עזים – שייגרמו בגלל פעילות החברה של מאסק. האם יש סיכוי לנזקים?
יאיר מור |  4
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
חברת החלל SpaceX, שייסד היזם והמיליארדר אילון מאסק, עומדת לשגר ביממה הקרובה את הטיל הרב-פעמי שלה למסלול נמוך סביב כדור הארץ – והשיגור הזה עלול לגרום ללא מעט בהלה בארה"ב, ואולי אפילו לנזקים קלים.
לפי הודעות שקיבלו תושבי אזור מרכז פלורידה ביממה האחרונה, החברה מתעתדת לשגר את טיל ה-Falcon 9 בסיס חיל החלל האמריקאי קייפ קנברל בפלורידה, במהלך 29 הדקות שיתחילו עוד חמש שעות בדיוק, בשעה 10:25 בבוקר, או 5:25 אחרי הצהריים לפי שעון ישראל (ואם לא היום אז מחר באותה שעה) – וכמובן שהשיגור ישודר בשידור חי ברשת עבור כל חובבי החלל. אבל העניין היותר דחוף הוא מה שעלול לקרות לתושבים באותו אזור:
 
"בערך 8 דקות אחרי ההמראה, השלב הראשון של (טיל) Falcon 9 ינחת באזור נחיתה 1 של SpaceX בתחנת חיל החלל קייפ קנברל בפלורידה", נכתב בהודעה. "ישנה אפשרות כי תושבים במחוזות בְּרֶוַוארְד, אוֹרנג', אוֹסֶאוֹלַה, אינדיאן ריבר, סֶמינוֹל, ווֹלוּזיה, פּוֹלְק, סנט לוסי ואוֹקיצ'וֹבּי עשויים לשמוע בום על-קולי אחד או יותר במהלך הנחיתה, אך מה שיחוו התושבים תלוי במזג האוויר ותנאים נוספים". כלומר: בין 10:33 ל-11:03, עלולים להישמע פיצוצים עזים באזור – פיצוצים מהסוג שמסוגל לנפץ חלונות, ובהחלט להבהיל אנשים מאוד.
וכאילו הסיכוי לחלונות מתנפצים אינו מספיק, מפקד טייסת המבצעים הראשונה של חיל החלל, בראיין אנו, ציין כי "צוות הבטיחות שלנו מריץ סדרה של ניתוחים המובילים אותנו להבין האם וכמה פינויים דרושים כדי שאנשינו יהיו בטוחים בזמן שהבוסטר נוחת" – כלומר, בהחלט ייתכן כי אלה שגרים קרוב במיוחד למסלול הטיל יפונו מבתיהם למשך זמן מה, מחשש לנזקים. הוא הוסיף כי לא צריך להיבהל אם מסתכלים לשמיים ורואים שמסלול הטיל הצונח נראה כאילו הוא עומד לנחות על בית, חצר וכו'. "זה בהחלט נראה כאילו זה עומד לנחות ישר עליך עד שלב מאוחר מאוד בצניחה, ואז אתה באמת רואה איפה זה נוחת".
 
​זו אינה הפעם הראשונה שהחברה משגרת את הטיל – שכאמור, הוא רב פעמי. אלא שבדרך כלל הנחיתה שלו מתרחשת על דוברות בלב ים, רחוק מכל מקום מגורים. הפעם הוחלט, מסיבה כלשהיא, להנחית את הטיל באותו מתחם שממנו הוא ממריא.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכי טוב כותרות מפוצצות שלא קשורות לתוכן
    אלעד 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמות הקנאה שיש לאנשים מול מאסק מטורפת לדעתי. יעשו הכל כדי לפגוע בשם החברה.
    סגור
  • 3.
    ממש כמו נשק (ל"ת)
    וואי וואי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דהז'וו
    שמחוש 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש טיל אילונשפיגל...
    סגור
  • 1.
    על חשבונם פחחחח (ל"ת)
    איילון חוסך כסף 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור