כסף וצרכנות

החברה של מאסק תיאלץ לשלם לאנשים שהזמינו ממנה

החברה של אילון מאסק שלחה לאלפי מזמינים מיילים בהם היא מודה כי היא לא בטוחה שתוכל לספק להם את מה שהזמינו ומציעה להם לבקש את כספם חזרה
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr)
אלפים רבים של אנשים שהזמינו את שירות האינטרנט הלווייני של אילון מאסק קיבלו אתמול (שלישי) מיילים מחטיבת Starlink בחברת החלל של המיליארדר, SpaceX, לפיהם החברה הונחתה להחזיר להם את כספם, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
"למרבה הצער, ציר הזמן לקבל רישיונות לפעילות לא ידוע כרגע, ויש מספר בעיות שחייבות להיפתר במסגרת הרישוי כדי לאפשר לנו להפעיל את Starlink בהודו", נכתב במייל שקיבלו כל תושבי הודו שהזמינו ערכות חיבור לשירות האינטרנט מבוסס לווייני המסלול הנמוך של החברה ושילמו 'דמי רצינות'. "עד אז, הונחינו על ידי מחלקת התקשורת של הודו להחזיר את כספם של כל המזמינים המוקדמים עד שנקבל רישיון". עם זאת, בניגוד להנחיה, החברה לא אמרה כי תחזיר את כספם של המזמינים – אלא אם יבקשו אותו: "כפי שהיה תמיד, אתם יכולים לקבל את כספכם חזרה בכל רגע".
 
מדובר במכשול נוסף בסדרה של כאלה מולה מתמודדת החברה של מאסק במדינה הענקית. מאז הודיעה באוקטובר האחרון על תחילת ההרשמה, נראה כי הממשלה במדינה ממש נלחמת בה: בסוף נובמבר, כחודש לאחר שהחברה נרשמה לפעילות במדינה והחלה לקבל הזמנות, הוציאה הממשלה במקביל מצד אחד דרישה מהחברה להפסיק להציע לתושבי המדינה הזמנה מראש של השירות כל עוד לא קיבל רישיון, ומצד שני קריאה לציבור שלא להזמין את השירות מכיוון שאין לו כלל רישיון לפעול.
לפני כחודש הודיע סאנג'יי בהארגאבה, מנהל הפעילות של החברה בהודו, ברשת החברתית העסקית LinkedIn כי "אנו מקווים להגיש בקשה לרישיון מסחרי לפני 31 בינואר 2022", והוסיף כי "כרגע יש חוסר ודאות באשר לזמן בו תקבלו את (ערכת) Starlink שלכם – אך אנא חשבו ברצינות האם Starlink עשוי להיות פתרון הפס הרחב שאתם צריכים". השבוע הוא כתב כי התפטר מהחברה "מסיבות אישיות" בשבוע שעבר, ולפי שינויים בפרופיל הטוויטר שלו יש משערים כי הוא נקלע לסכסוך אישי מול אילון מאסק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה