השוק

האם אילון מאסק מוחרם בהודו? זו הדרישה של הממשלה

ממשלת הודו דרשה מהחברה של מאסק לחדול מייד ממכירה במדינה, ואף יצאה בקריאה לציבור שלא להזמין מהחברה של המיליארדר את הסחורה שהיא מציעה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
ממשלת הודו בצעד יוצא דופן: הדמוקרטיה הגדולה בעולם יצאה אתמול (ו') לפי סוכנות הידיעות רויטרס בדרישה לחברת SpaceX של המיליארדר אילון מאסק לחדול מהצעת הזמנות מוקדמות לשירות האינטרנט הלווייני שלה, Starlink, בשטח המדינה. במקביל, הוציאה הממשלה קריאה לציבור שלא להירשם לשירות גם אם החברה לא תציית להוראה ותמשיך להציע הזמנות שלו.
 
הסיבה למהלך של ממשלת הודו, לדבריה, היא שהשירות טרם קיבל רישיון לפעול במדינה, ולכן אסור לחברה למכור אותו עדיין. עם זאת, היא כן אישרה את רישום החברה במדינה לפני כחודש, כך שנראה כי היא מתכוונת להעניק לה רישיון בשלב כלשהוא ומדובר ככל הנראה בעיקר בניסיון להבהיר כי הממשלה אינה רואה בעין יפה התחלת מכירה של מוצר או שירות כלשהוא עוד לפני שהשימוש בו אושר.
שירות האינטרנט הלווייני של SpaceX דווקא נראה כמתאים להודו ככפפה ליד: במדינת הענק חיים יותר מ-1.3 מיליארד בני אדם, שלאחוז ניכר מהם אין גישה לאינטרנט מהיר (רובם מחוברים אך ורק לאינטרנט סלולרי שזמין עבורם רק כאשר הם נמצאים סמוך לערים גדולות בהן יש שירותים סלולריים מתקדמים). צלחות לוויין שניתנות להתקנה בכל נקודה בעולם ולהביא אליו נקודת חיבור מהירה לאינטרנט עשויה להוות פיתרון לחיבור מאות מיליוני הודים לרשת. בעת רישום החברה לפעילות בהודו לפני חודש היא צפתה כי תוך כשנה יהיו לה 200,000 לקוחות במדינה.
חברת SpaceX סירבה לבקשות תגובה מצד מספר גופי תקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה