דיגיטל וטק

אילון מאסק עושה ברוס וויליס – איזה סרט שובר קופות ישחזר?

חברת החלל של המיליארדר עומדת לבצע השבוע ניסוי ראשון מסוגו במה שבסרטים הוליוודיים נעשה כבר עשרות פעמים – אלא שהפעם זה עומד להפוך למציאות בניסיון להציל את האנושות
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
השבוע יבצעו סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וחברת החלל SpaceX של אילון מאסק ניסוי חריג באופיו, במסגרתו ישגרו חללית מתוך כוונה תחילה להשמיד אותה זמן קצר לאחר מכן.
הניסוי, שמתוכנן כבר מאז 2017, נשמע כמו משהוא שלקוח מתוך סרטים אפוקליפטיים נוסח "ארמגדון" או "פגיעה קטלנית": התוכנית היא לבדוק האם ריסוק מכוון של עצמים פיזיים על אסטרואידים מסוגל לשנות את מסלולם, במטרה להשתמש בטקטיקה הזו להסיט אסטרואידים שעלולים להתנגש בכדור הארץ ולסכן את האנושות.
האסטרואיד שנבחר לצורך הניסוי נקרא "דידימוס", שפירושו ביוונית "תאומים". מדובר באסטרואיד שבו חלק מרכזי, שאורכו 780 מטר, ומעין "ירח" שסובב סביבו ואורכו 160 מטר. הוא אמור לעבור בסמוך לכדור הארץ במרחק בטוח בשנה הבאה – אך סוכנות החלל האמריקאית, והחברה האזרחית שמסייעת לה בשנים האחרונות לשגר אסטרונאוטים וציוד לחלל ולהחזיר אותם חזרה, מתכוונות לנסות להסיט אותו למרחק גדול אף יותר כהוכחת היתכנות לקראת התמודדות אפשרית עם אחד מ-23 העצמים השמימיים שנאס"א מגדירה כרגע ככאלה שנמצאים בסכנת התנגשות בכדור הארץ במאה הקרובה.
ביום שישי הודיעה SpaceX כי השלימה ניסוי אחרון לקראת שיגור החללית שתתרסק על האסטרואיד בכוונה, וביום רביעי הקרוב, 24 בנובמבר, בשעה 08:21 לפי שעון ישראל, היא תשגר על גבי טיל ה-Falcon 9 הרב-פעמי שלה את החללית ששמה DART – ראשי תיבות של Double Asteroid Redirection Test ("ניסוי הסטת אסטרואיד כפול"). "נאס"א תרסק בכוונה את חללית ה-DART לתוך אסטרואיד כדי לראות אם זו דרך יעילה לשנות את מסלולו, למקרה שאסטרואיד המאיים על כדור הארץ יתגלה בעתיד", כתבה SpaceX.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה