דיגיטל וטק

המונופול נסדק: האם גוגל בדרך לאבד את השליטה בשוק?

27 שנים מאז שפותח, מנוע החיפוש של גוגל ממשיך להיות השחקן המוביל בשוק מנועי החיפוש, אך יכול להיות שהמגמה מתחילה להשתנות? לראשונה מזה עשור נתח השוק של החברה ירד מתחת ל-90%
מערכת ice | 
חיפוש גוגל (צילום Shutterstock)
בתוך 11 שנים שנוצר, מנוע החיפוש של גוגל שפותח אי שם ב-1997 על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין בזמן שהיו סטודנטים, הפך למנוע החיפוש הפופולארי ביותר ולאחר האינטרנט הגדול בעולם. לאורך השנים גוגל נתפסה כמונופול בתחום כשהיא מחזיקה בנתח של יותר מ-90% מהשוק בזמן ששאר השחקניות מתחרות על הפרורים, אך השנה חלה תפנית מפתיעה. 
בצל המשפט שמתנהל נגדה בנושא ועלייתה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית, לראשונה מזה עשור נתח השוק של החברה ירד למתחת ל-90%. על פי הנתונים של GlobalStats, במהלך הרבעון האחרון של שנת 2024, נתח השוק של גוגל היה נמוך מ-90% כאשר באוקטובר הוא היה 89.34%, בנובמבר 89.99% ובדצמבר המספר הסתכם ב-89.73%. אומנם המספרים לא רחוקים בצורה משמעותית מ-90%, אך אין ספק שזוהי תחילתה של מגמה. 
ניתן לשער שהמגמה חלה בעקבות השימוש הגובר בצ'אטבוטים והגידול בנתח של מי שמעדיף את השימוש בהם על פני השימוש במנועי החיפוש. בנוסף, עלייתם של מנועי החיפוש האחרים בניהם בינג (Bing) של מיקרוסופט או מנוע החיפוש של OpenAI השפיעה קלות על נתח השוק של גוגל שכאמור רשם ירידה לאורך הרבעון האחרון של השנה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה