דיגיטל וטק

רשות התחרות חוקרת: הסוף למונופול של גוגל בבריטניה?

רשות התחרות הבריטית בודקת חשדות לניצול מעמדה של גוגל כמונופול, כולל איסוף נתונים ושימוש לרעה בכוח בשוק הפרסום. האם ענקית הטכנולוגיה תיאלץ לשנות אסטרטגיה במדינה, בהמשך לחקירות דומות שמתנהלות נגדה בעולם?
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום shutterstock)
רשות התחרות הבריטית (CMA) פתחה בחקירה מקיפה נגד גוגל, בנוגע להשפעתה על צרכנים, מפרסמים, עסקים ומפרסמי תוכן, בעקבות שליטתה בשוק החיפוש והפרסום במדינה. גוגל, המהווה מעל 90% מכלל החיפושים בבריטניה, חשודה בכך שהיא חוסמת מתחרים משוק החיפוש ונוקטת פעולות ניצול לכאורה דרך איסוף מאסיבי של נתוני משתמשים ללא הסכמה מפורשת.
על פי הערכת ה-CMA, עלויות הפרסום בחיפוש מתורגמות לכמעט 500 פאונד לכל משק בית בשנה, סכום שיכול היה להיות נמוך יותר עם תחרות אפקטיבית יותר. החקירה תבחן אם גוגל מנצלת את מעמדה כדי לקדם שירותים כמו Google Shopping ו-Google Travel על חשבון מתחרים.
זו החקירה הראשונה שמתבצעת תחת משטר חדש של רגולציה דיגיטלית שנכנס לתוקף בבריטניה ב-1 בינואר 2025. התקנות מאפשרות לרשויות להנפיק דרישות התנהגות לחברות טכנולוגיה עם כוח שוק משמעותי. ייתכן שהתוצאות יובילו לשינויים דרמטיים, כמו שיתוף נתונים של גוגל עם מתחרים ומתן שליטה רחבה יותר למפרסמים על תוכן שהם מייצרים. דוברת מטעם גוגל מסרה כי החברה תפעל בשיתוף פעולה עם ה-CMA להבטחת תועלת לכל הצדדים, תוך הדגשה כי גוגל מסייעת למיליוני עסקים בבריטניה לצמוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה