דיגיטל וטק

גוגל ו-OpenAI ראש בראש: מיהו מנוע החיפוש הטוב ביותר?

מוקדם יותר החודש הכריזה OpenAI על מנוע החיפוש החדש שלה, SearchGPT, שנמצא כעת בבדיקה על ידי כ-10,000 משתמשים. מנוע החיפוש מציע חוויית משתמש שונה מגוגל, עם תשובות ישירות וסיכומים שמונעים את הצורך בגלילה מרובה. האם SearchGPT יצליח לאתגר את הדומיננטיות של גוגל ומי מבין השניים טוב יותר?
רפאל בן זקרי | 
OpenAI מאשרת שימוש ב-ChatGPT למטרות צבאיות (צילום shutterstock)
OpenAI הכריזה רשמית על שילוב מנוע חיפוש חדש בפלטפורמת ChatGPT שלה, שנמצא כרגע בבדיקה על ידי כ-10,000 משתמשים. המנוע החדש, שנקרא SearchGPT, נועד לשנות את אופן החיפוש באינטרנט על ידי הצעת חוויית משתמש שונה מזו של גוגל, ששולטת ב-90% מפעילות החיפוש ברשת.
ליסה לייסי מ-Cnet ערכה השוואה בין מנוע החיפוש של גוגל, לבין מנוע החיפוש החדש של OpenAI, ואחו מסקנותיה:
SearchGPT מספק תשובות ישירות עם סיכומים וקישורים למקורות מידע, מה שמונע את הצורך בגלילה מרובה. לדוגמה, שאילתא על הלחם המלא הטוב ביותר יספק רשימה מתומצתת של לחמים מומלצים עם קישורים למתכונים ומאפיות. לעומת זאת, גוגל מציעה סיכום שנוצר על ידי AI, אך כוללת גם תכונות נוספות כמו "אנשים שואלים גם" וקישורים רבים, שלעיתים קרובות מצריכים ניווט נוסף כדי למצוא את המידע המבוקש.
בניגוד לגוגל, שמסתמכת רבות על הכנסות מפרסום, SearchGPT יהיה זמין למנויי ChatGPT Plus שמשלמים דמי מנוי חודשיים של $20. מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, הביע את העדפתו לחיפוש ללא פרסומות, מה שמבטיח תשובות בלתי מוטות למשתמשים.
SearchGPT שואף ליצור חוויית חיפוש אינטראקטיבית ושיחתית יותר. הוא שומר על הקשר משאילתות קודמות, מה שמאפשר שאלות המשך בצורה חלקה. לדוגמה, שאילתא על הזמן הטוב ביותר לגלישה בחוף, ולאחר מכן שאילתא על מזג האוויר תספק מידע רלוונטי על גאות ושפל ומזג האוויר הצפוי באותו מיקום. זאת בניגוד לחיפוש בגוגל בדרך כלל חסר המשכיות הקשרית זו, ולעיתים קרובות מצריך מהמשתמשים לנסח מחדש או לספק הקשר נוסף לשאילתות המשך.
גם SearchGPT וגם AI Overviews של גוגל חוו בעיות עם מסירת מידע שגוי, הידוע כהזיות של בינה מלאכותית. בעוד שגוגל צמצמה את היקף פיצ'ר ה-AI Overviews כדי לטפל בבעיות הדיוק, SearchGPT ממשיך לשפר את אמינותו. OpenAI מכירה בבעיות אלו ומייעצת למשתמשים לאמת מידע חשוב, מה שמבטיח שקיפות בנוגע למגבלות של תשובות שנוצרו על ידי AI.
לגוגל יתרון בחיפוש מקומי ומסחר אלקטרוני, בזכות שירותים מבוססים כמו Google Shopping וחיפוש עסקים מקומיים. SearchGPT עדיין בסיסי בתחומים אלה, אך מציג פוטנציאל לעתיד. לדוגמה, כאשר מבקשים המלצות על פיצריות מקומיות, SearchGPT יכול לספק תוצאות מדויקות על סמך מיקום מוגדר. עם זאת, מסד הנתונים הנרחב של גוגל והשילוב שלה עם עסקים ומוצרים מקומיים הופכים אותה לחזקה יותר במציאת שירותים וקניות בקרבת מקום.
לסיכום, SearchGPT מייצג שינוי משמעותי באופן שבו משתמשים עשויים לתקשר עם מנועי חיפוש, תוך הצעת חוויה ישירה יותר, ללא פרסומות וחיפוש בפורמט שיחת צ'אט. בעוד שיש לו עדיין תחומים לשיפור, במיוחד בחיפוש מקומי ומסחר אלקטרוני, הגישה הייחודית שלו יכולה לספק אלטרנטיבה משכנעת למודל החיפוש המסורתי של גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה