דיגיטל וטק

OpenAI בהכרזה דרמטית: השיקה מנוע חיפוש שיתחרה עם גוגל

ענקית הבינה המלאכותית הכריזה הערב על SearchGPT - אב טיפוס למנוע חיפוש שיספק "תשובות מהירות ובזמן עם מקורות ברורים ורלוונטיים", ובכך נכנסת לקרב ישיר מול גוגל. התוכנית היא לשלב את הכלי החדש ב- ChatGPT
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום vecteezy, יוטיוב/ CBS)
OpenAI הכריזה הערב (חמישי) על אב טיפוס של מנוע חיפוש משלה, בשם SearchGPT, שמטרתו לתת למשתמשים "תשובות מהירות ובזמן עם מקורות ברורים ורלוונטיים". כך פורסם ב-CNBC. החברה מסרה כי היא מתכננת בסופו של דבר לשלב את הכלי, שנבדק כעת עם קבוצה קטנה של משתמשים, בצ'אטבוט הויראלי שלה, ChatGPT.
מאז השקת ChatGPT בנובמבר 2022, המשקיעים באלפבית חששו ש-OpenAI יכולה לקחת נתח שוק מגוגל במנוע חיפוש על ידי מתן דרכים חדשות לצרכנים לחפש מידע באינטרנט. עם אב הטיפוס הזה, OpenAI בוחנת את האפשרות לעשות בדיוק את זה, ומבטיחה למשתמשים את ההזדמנות "לחפש בצורה טבעית ואינטואיטיבית יותר" ולשאול שאלות המשך "בדיוק כמו שהיית עושה בשיחה".
 
"אנחנו חושבים שיש מקום להפוך את החיפוש להרבה יותר טוב ממה שהוא היום", כתב מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, בפוסט ב-X (טוויטר). המניות של אלפבית נסחרו בירידות של כ-2.5% היום, בעוד שהנאסד"ק עלה קלות.
ההכרזה של SearchGPT באה בעקבות ההשקה של OpenAI ביום חמישי האחרון של דגם AI חדש, "GPT-4o mini". הדגם החדש הוא שלוחה של GPT-4o, הדגם המהיר והחזק ביותר של הסטארט-אפ עד כה, אותו השיקה במאי במהלך אירוע בשידור חי עם מנהלים.

OpenAI, בתמיכת מיקרוסופט, מוערכת ביותר מ-80 מיליארד דולר על ידי משקיעים. החברה, שנוסדה ב-2015, נמצאת תחת לחץ להישאר בטופ של שוק הבינה המלאכותית הגנרטיבית תוך מציאת דרכים להרוויח כסף מכיוון שהיא מוציאה סכומים אדירים על מעבדים ותשתיות לבנייה והדרכה של הדגמים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה