דיגיטל וטק

ענקית השבבים מכחישה שהיא נחקרת בארה"ב: "חברה שומרת חוק"

לאחר ששבבים מתוצרתה נמצאו בטלפונים של וואווי, הנמצאת ברשימה השחורה של ארצות הברית מזה חמש שנים, אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם TSMC מכחישה כי מתנהלת חקירה בנושא בארצות הברית
מערכת ice | 
וואווי (צילום Shutterstock)
אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC מכחישה את הדיווחים כי ממשלת ארצות הברית חוקרת את עסקיה עם חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי. זאת, בעקבות דיווחים על כך ששבבים מתוצרתה נמצאו במוצרים של וואווי, הנמצאת ברשימה השחורה של ארצות הברית מאז 2019. מניית TSMC ירדה ב-1.4% ביום רביעי.
"TSMC היא חברה שומרת חוק. אנו מחויבים לעמוד בכל הכללים והתקנות החלים, כולל תקנות בקרת הייצוא", מסר דובר החברה ל-CNBC בתגובה לדיווחים. לדבריו, החברה מתקשרת באופן יזום עם משרד המסחר האמריקאי בכל הנוגע לדיווח הנוכחי ולמיטב ידיעתה אינה מושא לחקירה בשלב זה.
הדיווח הראשוני על החקירה פורסם ב-"The Information" ולפיו משרד המסחר האמריקאי בודק האם TSMC ייצרה שבבים עבור סמארטפונים או מערכות בינה מלאכותית של וואווי, דבר שעלול להפר את תקנות הייצוא של ארצות הברית.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה השבוע כי שבב מתוצרת TSMC נמצא לאחרונה באחד ממוצרי וואווי, ובכך לכאורה הפרה את תקנות הייצוא האמריקאיות. על פי הדיווח, חברת TechInsights פירקה מוצר של וואווי ומצאה בו שבב של TSMC כחלק ממערכת שבבים מרובה. בעקבות הפרסום פנתה ענקית השבבים למשרד המסחר האמריקאי. TechInsights טרם פרסמה את ממצאיה בפומבי.

וואווי נכנסה לרשימה השחורה של ארצות הברית במאי 2019 בשל חששות הנוגעים לביטחון הלאומי. החברה עלתה לכותרות שוב בחודש שעבר בעקבות השקת הסמארטפון Mate 60 Pro המכיל שבב 5G, ובכך עקפה את הסנקציות האמריקאיות. מוואווי ומשרד המסחר האמריקאי טרם נמסרו תגובות לדיווחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה