דיגיטל וטק

אפל בסכנה? חקירה נגד ענקית השבבים שמאחורי האייפון

חקירה נגד TSMC, יצרנית השבבים המובילה, מעוררת חשש באפל. האם הפרת מגבלות היצוא בעסקה עם Huawei תסכן את ייצור השבבים של האייפון?
רפאל בן זקרי | 
תביעה כנגד אפל (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ vecteezy , ACC District)
TSMC, אחת החברות הגדולות ביותר בעולם לייצור שבבים, נמצאת תחת חקירה של מחלקת המסחר האמריקאית, לפי דיווחים של "The Information". החקירה נוגעת לחשד שהחברה הפרה את כללי היצוא, המונעים שימוש בטכנולוגיות אמריקאיות לייצור שבבים מתקדמים עבור Huawei, שנחשבת לאיום ביטחוני על ארצות הברית. המטרה של המגבלות האלו היא למנוע מ-Huawei גישה לשבבים מתקדמים, במיוחד לשימושים בטכנולוגיות 5G ובינה מלאכותית, שיכולים להגיע לידיים של הצבא הסיני.
החשש מתגבר לאור השקת ה-Huawei Mate 60 Pro בשנה שעברה, שהשתמש בשבב Kirin 9000s מתוצרת סינית מבית SMIC, מה שהעלה תהיות בקרב המחוקקים האמריקאים לגבי יכולותיה הטכנולוגיות של סין. השבב המתקדם נבנה בתהליך של 7 ננומטר, דבר שלא היה צפוי בשל המגבלות שהוטלו על החברה.
כעת החקירה בודקת האם TSMC סייעה ל-Huawei בתכנון או ייצור של השבבים, תוך חשד שהחברה אולי מכרה להם את השבבים ישירות או דרך חברות ביניים. TSMC, מצידה, מצהירה כי היא מקפידה על חוקי היצוא ופועלת בשקיפות מלאה.
אם החקירה תגלה ש-TSMC הפרה את המגבלות, ייתכן והיא תאבד את היכולת לייצר שבבים עבור לקוחה הגדולה ביותר — אפל. מדובר באיום משמעותי לאפל, שכן היכולות של TSMC בייצור שבבים נחשבות לטובות ביותר, והחלפתה ביצרנית אחרת עלולה לפגוע בתהליכי הייצור של מוצרי אפל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה