דיגיטל וטק

סמסונג מאבדת לקוחות: מה עומד מאחורי המאבק בשוק השבבים?

הקשיים בייצור השבבים המתקדמים ממשיכים להכות בסמסונג, כשחברות ענק כמו קוואלקום עוזבות לטובת המתחרה הטיוואנית. איך המשבר הזה פוגע בעסקי השבבים של סמסונג ומה יהיו ההשלכות על מכשיריה העתידיים? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג ממשיכה להתמודד עם קשיים במפעל השבבים שלה, כאשר יותר חברות בוחרות לעבוד עם TSMC לייצור השבבים המתקדמים שלהן. כך, סמסונג מפסידה עסקאות בשווי מיליארדי דולרים, למרות השקעות גדולות שהיא מבצעת בתחום. בין החברות שעזבו את סמסונג לטובת TSMC היא קוואלקום, שמאשרת כי שבב ה-Snapdragon 8 Gen 3 מיוצר כולו על ידי TSMC, ולא מחולק בין שתי החברות כפי שציפו בתחילה.
הקושי של סמסונג להשיג תשואות גבוהות בתהליך הייצור של שבבים מתקדמים אינו חדש. בעבר היו דיווחים על בעיות בתהליך ה-3 ננומטר, שהובילו חברות כמו קוואלקום לבחור ב-TSMC בלבד. חלק מהשמועות טוענות שהתשואות במפעל של סמסונג כל כך נמוכות עד כי חטיבת המובייל של החברה נאלצה לוותר על השימוש בשבב ה-Exynos 2500 בדגמי ה-Galaxy S25 הקרובים ולהשתמש במעבדי Snapdragon 8 Elite בלבד.
לפי הדיווחים, אם סמסונג לא מצליחה לייצר שבבים בכמות מספקת עבור הסמארטפונים שלה עצמה, קשה לצפות שחברות כמו קוואלקום ימשיכו לסמוך עליה לייצור שבבי הדגל שלהן. מדובר במכה קשה עבור סמסונג, במיוחד בהתחשב בכך ששבבי קוואלקום משמשים רבים ממכשירי האנדרואיד בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה