דיגיטל וטק

גוגל עוזבת את סמסונג: זו החברה שתייצר עבורה את המעבדים

גוגל עוזבת את הענקית הקוריאנית ועוברת ל-TSMC הטייוואנית לטובת ייצור השבבים למכשיר הדגל שלה, כאשר המעבד שצפוי להגיע לסדרת הפיקסל 10 יציג ביצועים ויעילות משופרים. מה עומד מאחורי המהלך המפתיע הזה?
רפאל בן זקרי | 
Google Pixel 9 (צילום ONLEAKS)
מאז השקת הטלפון הראשון בסדרת הפיקסל עם שבב ה-Tensor, גוגל תמיד ייצרה את השבבים שלה באמצעות חטיבת ייצור השבבים של סמסונג, Samsung Foundry. עם זאת, החל מהשנה הבאה, גוגל מתכננת לעבור ל-TSMC לצורך איכות ותפוקה אמינות יותר.
בעוד סדרת הפיקסל 9 תשתמש בשבב Tensor G4 המיוצר בתהליך 4 ננומטר של Samsung Foundry, סדרת הפיקסל 10 תשתמש במעבד Tensor G5 המיוצר בתהליך 3 ננומטר של TSMC. לפי דיווח סיני של CTEE, שבב ה-3 ננומטר הראשון של גוגל, Tensor G5, כבר סיים שלב עיצוב על ידי TSMC.
נראה כי Tensor G5 הוא השבב הראשון של גוגל שעוצב כולו באופן פנימי. שבבים קודמים עוצבו בשיתוף עם מחלקת System LSI של סמסונג. עם עיצוב פנימי מלא ותהליך ייצור מתקדם של 3 ננומטר מ-TSMC, ה-Tensor G5 צפוי להביא לשיפורים משמעותיים בביצועים וביעילות האנרגטית.
עם זאת, לא ברור אם גוגל בחרה בתהליך N3E (דור שני של 3 ננומטר) או N3P (דור שלישי של 3 ננומטר) של TSMC. בכל מקרה, נראה כי כל תהליך שגוגל תבחר יהווה שדרוג משמעותי לעומת תהליך 4 ננומטר של Samsung Foundry המשמש כיום את סדרת פיקסל 9.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה