דיגיטל וטק

אפל דוחה את ההשקה המובטחת: זה העיכוב הצפוי

אפל הכריזה על האייפד מיני החדש, אך למרות השדרוגים המרשימים, תכונות הבינה המלאכותית לא יגיעו איתו כפי שהובטח. החברה עשוייה לדחות את שחרור הפיצ'רים המצופים, ולעכב את ההשקה. מה גורם לעיכוב, ומתי הם יהיו הפיצ'רים זמינים למשתמשים?

רפאל בן זקרי | 
אייפד מיני (צילום Shutterstock)
אפל הציגה בשבוע שעבר את ה-iPad Mini החדש שלה, לראשונה מזה שלוש שנים, עם דגש מיוחד על שדרוגים בתחום הבינה המלאכותית (AI). אולם על פי דיווח של מארק גורמן מבלומברג, השדרוג החדש - שמתבסס על פלטפורמת Apple Intelligence, ואמור לכלול פיצ'רים מתקדמים של בינה המלאכותית - לא יהיה זמין מיד עם ההשקה ב-23 באוקטובר.
לפי גורמן, הפיצ'רים המשמעותיים צפויים להשתחרר בין דצמבר למרץ 2025, בעוד שה-iPad Mini החדש מגיע עם 8 ג'יגה זיכרון ועוצמת עיבוד של שבב A17 Pro, אותו מעבד שנמצא בדגמי האייפון 15 פרו מהשנה שעברה. למרות העוצמה הטכנית, פלטפורמת הבינה המלאכותית עצמה תושק רק חמישה ימים לאחר שחרור המכשיר, כאשר הפיצ'רים הראשונים, כמו סיכומי התראות, אינם מרשימים בהשוואה למה שמתחרות כמו גוגל ו-OpenAI מציעות.
לפי מחקרים פנימיים באפל, הטכנולוגיה שלהם מפגרת בשנים רבות אחר המתחרות, מה שמעורר ספקות לגבי הפוטנציאל המידי של המוצר. עם זאת, גורמן מבהיר שלא כדאי לזלזל באפל. לחברה יש היסטוריה של השלמת פערים טכנולוגיים, דוגמת Apple Maps, והיא נהנית ממשאבים עצומים וממכשיר אקוסיסטם רחב שיכול לאפשר פריסה מהירה של טכנולוגיות חדשות.
למרות שהציפיות הגדולות מיכולות הבינה המלאכותית של אפל עדיין לא מתממשות, לחברה יש את היכולת להדביק את הפער. השאלה שנותרת היא האם הצרכנים מעוניינים באמת בבינה מלאכותית כמנוע מכירות, או שמא דווקא שיפורים כמו מצלמות ימשיכו להיות הכוח המרכזי של מוצרי אפל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה