דיגיטל וטק

טיקטוק מפטרת מאות עובדים בגלל סכסוך עם הממשלה

טיקטוק הודיעה על פיטורי כ-500 עובדים במלזיה. זאת, במסגרת המעבר לפיקוח על תכנים בסיוע בינה מלאכותית. מלזיה דיווחה על זינוק בתכנים מזיקים ברשתות החברתיות ודורשת מהחברות להגביר את הפיקוח על הפלטפורמות שלהן
שרון בירקמן | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
פלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק מפטרת מאות עובדים מכוח העבודה הגלובלי שלה, כולל מספר גדול של עובדים במלזיה, כך הודיעה החברה ביום שישי, כאשר היא מעבירה את המיקוד לשימוש נרחב יותר בבינה מלאכותית לניהול בקרת התוכן שלה. לדברי החברה, כ-500 עובדים במלזיה פוטרו במסגרת המהלך. החברה מתכננת סבב פיטורים נוסף בחודש הבא כחלק מארגון מחדש של פעילותה.
המהלך מגיע בניסיון לשפר את מאמצי הפיקוח של הפלטפורמה באמצעות שילוב מערכות אנושיות ואוטומטיות לבחינת תכנים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. הפיטורים מגיעים לאחר חודשים שבהן נפוצו ספקולציות בנוגע לתוכניות של טיקטוק לצמצום הפעילות הגלובלית, במיוחד במחלקות השיווק ופיקוח התכנים.

דובר מטעם טיקטוק אישר שהארגון מחדש הוא חלק מתוכנית רחבה יותר לשיפור יעילות הפיקוח על תכנים. לדבריו, בחברה ישקיעו כשני מיליארד דולר באמון ובטיחות בשנת 2024 בלבד, וכן כי 80% מהתכנים המפרים את כללי הפלטפורמה יוסרו מעתה באמצעות טכנולוגיות אוטומטיות.
ByteDance, חברת האם של טיקטוק, מעסיקה למעלה מ-110 אלף עובדים ביותר ממאתיים ערים ברחבי העולם.
הפיטורים מתרחשים בעת שחברות טכנולוגיה גלובליות מתמודדות עם לחץ רגולטורי גובר במלזיה. המדינה דיווחה על עלייה חדה בתוכן מזיק ברשתות החברתיות מוקדם יותר השנה וקראה לחברות, כולל טיקטוק, להגביר את הפיקוח על הפלטפורמות שלהן. ממשלת מלזיה דורשת כעת מהחברות להוציא רישיון על מנת לפעול במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה