דיגיטל וטק

מאסק מפתיע: שינוי משמעותי בדרך ליוצרי התוכן ב-X

פלטפורמת X, של אילון מאסק, מבצעת שינוי מהותי במדיניות התשלומים שלה ליוצרי התוכן. השינוי מעורר שאלות לגבי ההשפעה על סוגי התכנים שיופיעו בפלטפורמה, במיוחד לקראת הבחירות הקרובות בארה"ב
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) משנה את מדיניות התשלומים ליוצרי תוכן, כאשר כעת התגמולים יתבססו על מעורבות (engagement) של משתמשים בתשלום, במקום על הכנסות מפרסומות. שינוי זה נועד לתת מענה לבעיות שנגרמו בעקבות חרמות מפרסמים וירידה בהכנסות מפרסומות. עד כה, יוצרי התוכן קיבלו אחוז מההכנסות על פרסומות שהוצגו בתגובות לפוסטים שלהם, אך מעתה הם יקבלו תשלום על בסיס המעורבות שמייצרות התגובות, הלייקים והשיתופים של מנויי X Premium.
השינוי עשוי להוביל לשינוי בתוכן הפופולרי בפלטפורמה, כאשר ייתכן שיוצרים יתחילו לפרסם תכנים שמטרתם לעורר ויכוחים או תגובות נרגזות, תופעה הידועה כ-"Rage Bait". תופעה זו ניכרת כבר אצל מתחרים כמו Threads של אינסטגרם, שם ישנה עלייה בתגובות מהסוג הזה. בפלטפורמה של אינסטגרם, החברה כבר מנסה להילחם בתופעה, בעוד ש-X נוקטת כיוון הפוך ומעודדת את המעורבות הזו.
השינוי מגיע בזמן שבו יוצרי התוכן מתלוננים על ירידה בהכנסותיהם, בעיקר עקב חרם מפרסמים ומעבר משתמשי פרימיום לתוכניות ללא פרסומות. כעת, יוצרי התוכן יוכלו להרוויח יותר ככל שיגרמו ליותר מעורבות מצד משתמשי פרימיום, מה שעשוי להגדיל את הכנסותיהם. בנוסף, השינוי במדיניות התשלומים מגיע לקראת בחירות בארה"ב, וייתכן שיגרום לעלייה בתוכן פוליטי שנוי במחלוקת ואף במידע כוזב, כדי לעורר מעורבות גבוהה יותר ולמשוך תשומת לב רבה יותר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה