דיגיטל וטק

מאסק בצרות: על מה פלטפורמת X נתבעת בתשע מדינות?

פלטפורמת X של אילון מאסק מתמודדת עם תשע תביעות ממדינות שונות באיחוד האירופי, בעקבות חשיפת השימוש בנתוני משתמשים לאימון מודלי AI ללא קבלת הסכמה מפורשת לכך. מה יהיו ההשלכות על הפלטפורמה וכיצד זה ישפיע על מאסק?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
פלטפורמת X של אילון מאסק מתמודדת לאחרונה עם לא מעט זירות. אחרי החשיפה על אי נקיטת צעדים נגד התעמולה של חיזבאללה, עומדת כעת הפלטפורמה בפני תשע תלונות פרטיות בעקבות השימוש שלה בנתוני משתמשים מהאיחוד האירופי לאימון מודלים של בינה מלאכותית, ללא קבלת הסכמה מהמשתמשים.
לפי הפרסום ב-TechCrunch, בסוף חודש יולי, משתמש חד עין גילה ש-X התחילה לעבד את נתוני הפרסומים של משתמשים באזור האיחוד האירופי כדי לאמן את הצ'אטבוט מבוסס ה-AI שלה, Grok, דבר שהוביל להפתעה מצד נציבות ההגנה על הפרטיות האירית (DPC), המפקחת על ציות X לתקנות ההגנה על פרטיות הנתונים באיחוד האירופי (GDPR).
עד מהרה הוגשו תלונות לרשויות הגנת הפרטיות באוסטריה, בלגיה, צרפת, יוון, אירלנד, איטליה, הולנד, פולין וספרד, בטענה ש-X לא קיבלה הסכמה מפורשת מהמשתמשים לשימוש בנתוניהם לאימון הבינה המלאכותית. לפי החוק, יש צורך לקבל הסכמה מפורשת לשימוש בנתונים אישיים למטרות כאלה.
ארגון זכויות הפרטיות (ה-noyb) התומך בתלונות, טוען כי נציבות ההגנה על הפרטיות לא נקטה מספיק צעדים, וכי אין למשתמשים דרך לבקש את מחיקת נתוניהם שנאספו כבר על ידי X, במה שנראה כמו מקרה המדגיש את החשיבות בהגנה על פרטיות המשתמשים באירופה מפני שימוש לא צפוי בנתוניהם, שעלול לפגוע בזכויותיהם וחירותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה