דיגיטל וטק

אילון מאסק חוגג: ההישג עשוי לעלות ביוקר?

לאחר התביעה נגד המפרסמים, פלטפורמת X בהובלת אילון מאסק חוגגת את פירוק יוזמת GARM, אך מומחים מזהירים שהמהלך עלול להבריח עוד מפרסמים. האם הניצחון קצר הטווח עלול לפגוע בפלטפורמה בטווח הארוך?
רפאל בן זקרי |  2
אילון מאסק (צילום shutterstock)
לאחר שפלטפורמת X (לשעבר טוויטר), בהובלת אילון מאסק, הגישה תביעה נגד מפרסמים גדולים הפדרציה העולמית של המפרסמים, WFA, בטענה כי קשרו קשר למנוע ממנה הכנסות מפרסום בסכומים של מיליארדי דולרים, הודיע הארגון על פירוק יוזמת GARM. היוזמה, שהוקמה כדי לסייע למפרסמים להימנע מפרסום באתרים מזיקים, הייתה מוקד התביעה.
בעוד מנכ"לית X, לינדה יקרינו, חגגה את פירוק GARM והציגה זאת כניצחון לחופש הביטוי, ישנם מומחים הסבורים שהמהלך עלול להזיק ל-X בטווח הארוך. ארגון Check My Ads, משגיח טכנולוגיית פרסום, הזהיר כי המהלך עשוי לגרום לעוד יותר מפרסמים לנטוש את X, כדי להימנע ממאבקים משפטיים בעתיד. 
ההחלטה התקבלה בשל היותה של GRAM יוזמה ללא מטרות רווח עם משאבים מוגבלים עם זאת, ה-WFA הבהירה שתמשיך להתמודד עם התביעה ותטען כי לא נעשתה שום עבירה. אולם כאן לא נגמר הסיפור. הבעיה שאיתה עשוי להתמודד מאסק היא ש-X, שכבר זכתה לחזור ל-GARM לאחר שהורחקה, הגישה תביעה שגרמה ליוזמה להתפרק, מה שמשאיר את X ללא גוף שממליץ למפרסמים לפרסם בפלטפורמה. כתוצאה מכך, המפרסמים עשויים לראות בפרסום ב-X עסק מסוכן ולהתרחק מהפלטפורמה, דבר שעלול להעמיק את מצבה הכלכלי הקשה של החברה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מומחים
    חי 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אההה המומחים ! גם בישראל המומחים הרעיל בכפייה ו והרגו אלפים לטובת סבא וסבתא ועל הדרך , הרגו גם את סבא וסבתא .
    סגור
  • 1.
    מאסק מהמר
    כרמל 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאסק מהמר על ניצחןן של טראמפ .ולכן לא כל כך מעניין אותו רשת איקס . הוא משתמש בפלטפורמה למען טראמפ . והוא מקווה שכשטראמפ יגיע לבית הלבן טראמפ יחזיר לו בענק בצורת הטבות וחוקים גם בנושא יבוא רכבים חשמליים מסין וגם בעוד דרכים רבות ומגוונות
    סגור