דיגיטל וטק

מנכ"ל שיאומי חושף בראיון: מתי יגיע הרכב החשמלי לישראל?

אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי בישראל, חושף את הסודות מאחורי ההצלחה בשוק הישראלי, מדבר על האסטרטגיה של שיאומי להמשך ההתרחבות בשוק המקומי, מספר על השקת מוצרים חדשים שעתידים לשנות את השוק המקומי בשנים הקרובות, וחושף לראשונה את מועד ההגעה של הרכב החשמלי החדש של החברה לישראל | ראיון חג
רפאל בן זקרי | 
אבי קורנפלד (צילום יח"צ)
אחת מהחברות שחוללו שינוי בשוק הישראלי בשנים האחרונות, היא יצרנית שפחות עושה רעש בכל מה שנוגע לפרסום. כשהיא מתבססת כשחקנית מרכזית במגוון תחומים טכנולוגיים, בעיקר הודות למחירים שהיא מציעה ביחס לתמורה, שיאומי פועלת כאן כבר קרוב לעשור, עם היצע נרחב של מוצרים שונים.
לרגל השנה החדשה, אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי בישראל (מקבוצת המילטון), משתף בסיפור ההצלחה של המותג מאז החל את דרכו בארץ ב-2015. מהימים שבהם הציבור לא ידע כיצד לבטא את שם החברה, ועד להישגים המרשימים בשוק המקומי, לצד ההכנות לקראת הבאת הרכב החשמלי הראשון של החברה לישראל, וכניסה של מוצרים נוספים כמו המכשירים המתקפלים לשוק הישראלי.
בפתח השיחה, קורנפלד מספר על הימים הראשונים של שיאומי בישראל ב-2015, כשקבוצת המילטון הייתה בין הראשונות בעולם שקיבלו את המותג לשיווק מחוץ לסין: "היינו צריכים ללמד את האנשים איך אומרים שיאומי, כי אף אחד לא ידע," הוא נזכר, ומתאר כיצד הקמפיין הראשון של החברה היה ברדיו, שם הסבירו לצרכנים איך לבטא נכון את השם. "אנשים קראו לזה קסיאומי' או כל מיני גרסאות אחרות," הוא מספר. עם הזמן, שיאומי הרחיבה את הפעילות מעבר לסמארטפונים והחלה לשווק גם טלוויזיות וקורקינטים, הכל לפי הטיימינג. "ב-2017, נשיא שיאומי הגיע לביקור אישי בתל אביב, ראה קורקינטים ושאל למה אין כאן קורקינטים של שיאומי. אמרתי לו שלא שחררתם לנו אותם, וכחודש לאחר מכן הם כבר היו בארץ," מתאר קורנפלד את אחד הרגעים שבהם הטיימינג עבד לטובת החברה.
"מצליחים לעקוף את אפל"
קורנפלד מתאר את מבנה החברה והחטיבות השונות שלה: "לשיאומי יש הרבה מאוד חטיבות, וכל אחת מהן משמעותית בפני עצמה," הוא אומר, ומדגיש דוגמה להצלחה הגדולה של החברה בתחום הטלוויזיות. "השקנו את הטלוויזיות של שיאומי בדיוק בתחילת תקופת הקורונה, בפברואר 2020, וזו היתה הצלחה אדירה. מאז אנחנו מתחזקים גם ליין של סמארטפונים, ושיאומי שמה דגש על נתח השוק, כך שב-GFK האחרון, אנחנו מחזיקים ב-23.5% מהשוק הסמארטפונים."
הוא ממשיך ומספר על התחרות בשוק: "אנחנו במקום השלישי אחרי סמסונג ואפל, אבל לפעמים, תלוי בהשקות שלנו, אנחנו מצליחים לעקוף את אפל ולתפוס את המקום השני לזמן קצר." קורנפלד מסביר כי מותגים סיניים אחרים, כמו Vivo, Oppo, Realme ו-Honor, ניסו להיכנס לשוק הישראלי אך נאלצו לפרוש עקב התחרות הקשה ששיאומי הציבה להם. "זו מגמה עולמית," הוא מציין, "שיאומי התחזקה לא רק בישראל אלא גם באירופה ובעוד מקומות בעולם." בנוסף, הוא מתייחס להצלחת החברה בשואבים הרובוטיים: "שיאומי מדורגת כבר ארבע שנים במקום הראשון בשוק השואבים הרובוטיים, בזמן שמותגים כמו רומבה נעלמו מהשוק."
מתי יגיע הרכב של שיאומי לישראל?
עוד נחזור לשוק הטלוויזיות, אבל מה שמעניין כרגע רבים בעולם הוא דווקא הרכב של שיאומי, ה-SU7. כשאנחנו שואלים את קורנפלד לגביו, הוא מגיב בהתלהבות ומספר על החדשנות הטכנולוגית שלו: "בסך הכל, הרכב של שיאומי הוא רכב מאוד מאוד טכנולוגי. הפרזידנט הנוכחי, שנפגשנו איתו לגבי הרכבים, אמר: 'חבר'ה, זה סמארטפון על גלגלים, ככה תסתכלו על זה.' לנו הייתה נכונות לעשות שותפות עם אחד היבואנים הגדולים, אבל זה עדיין לא סגור. יש לנו גם את האופציה להיכנס לשוק לבד, להקים את כל מה שצריך לשירות וחלפים, ואנחנו מסוגלים להתמודד עם זה מבחינה כלכלית."
קורנפלד מוסיף וחושף כי כבר ב-2025 צפויה להגיע דגם ראשון של הרכב לשוק הישראלי לצורך בדיקות ויחסי ציבור: "הזמנו דוגמה שאמורה להגיע בתחילת 2025," הוא מציין. עם זאת, הוא מעריך שהרכב יגיע לצרכנים הישראלים בשנת 2026: "אני מעריך שלקראת 2026 שיאומי תתחיל לצאת עם הרכב לעולם, וגם בישראל." הוא מוסיף מסביר שהאתגר המרכזי של שיאומי כעת עם ה-SU7 הוא היכולת לעמוד בביקוש העצום: "אין להם מספיק כוח ייצור. הם פתחו מפעל שני, אבל הביקוש בסין כל כך מטורף שיד שנייה עולה יותר מלקנות חדש. אנשים מזמינים, ומקבלים את הרכב רק אחרי חצי שנה במקרה הטוב."
המתקפל הראשון של שיאומי בישראל
אנחנו שואלים את קורנפלד על האפשרות להביא את המכשירים המתקפלים ששיאומי השיקה לאחרונה לישראל, כאשר כיום סמסונג היא היחידה שמציעה מכשירים מסוג זה בארץ. קורנפלד מאשר: "את ה-Mix Flip נביא במהלך אוקטובר. נקבל כמות מוגבלת, ואני לא בטוח אם נשיק אותו אצל כל הספקיות, אבל הוא בהחלט יגיע עוד השנה."
קורנפלד ממשיך לתאר את המכשירים השונים שהושקו לאחרונה: "בחודש הקודם היתה לנו השקה של שלושה סמארטפונים משמעותיים. הסדרה הראשונה היא Redmi Note, שבה אנחנו מאוד חזקים, עם מחירים של 900 עד 1,100 שקל. הסדרה השנייה היא סדרת ה-T, שמתקרבת למכשירי הדגל. השנה השקנו את Xiaomi 14, ולאחר מכן את ה-14 Ultra, שהיה מכשיר של 6,000 שקל, ולהפתעתנו, הכל נמכר." הוא מוסיף פרטים על סדרת ה-T: "השקנו את ה-T14, סדרה שאנחנו מוכרים בה כמות רבה, בשנה שעברה המחירים נעו בין 2,600 ל-3,000, והשנה היא תתחיל אפילו במחיר נמוך יותר. שיפרנו כמה דברים במכשיר, כך שהלקוחות יקבלו מכשיר ברמה גבוהה מאוד, במחיר משתלם." 
"שיאומי עדיין משקיעה המון בשוק הביניים"
כשאנחנו מבקשים להתייחס למגמת עליית המחירים במכשירים המתקדמים של שיאומי, ושואלים האם מדובר במגמת עליית מחירים או בהרחבת ההיצע לצרכן הישראלי קורנפלד מבהיר: "זה בדיוק זה, הרחבה לאופציות לצרכן. שיאומי עדיין משקיעה המון בשוק הביניים, שמבחינתי זה בטווח של 1,200 עד 3,000 שקל, ושם אנחנו משקיעים המון." הוא מדגיש את המכשירים המתקדמים יותר, כמו ה-Xiaomi 14 Ultra, ששיאומי ייצרה בשיתוף פעולה עם Leica: "זה מכשיר מאוד טכנולוגי ומיוחד, הוא ממש מכונת צילום ברמה מטורפת. כל הכמות שהבאנו לארץ פשוט נחטפה, אנשים ידעו למה הם הולכים וקונים, מכשיר ברמה של מצלמת SLR."
שיאומי לא מתמקדת רק בסמארטפונים, ולאחרונה פונה יותר ויותר גם לשוק הטאבלטים. קורנפלד מתאר את ההתרחבות של שיאומי בתחום, שהחלה ב-2023: "עד 2023 היה לשיאומי טאבלט וחצי, בוא נקרא לזה ככה. איזה טאבלט יקר כזה, מסדרת ה-Xiaomi Pad. מ-2023 הם התחילו להרחיב ולרדת יותר למטה, כי השוק של הטאבלטים הוא רחב. הרבה ילדים ותלמידים צריכים טאבלטים, ואנשים לא רוצים להוציא קרוב ל-2,000 שקל על טאבלט." הוא ממשיך ומפרט על מגוון הדגמים הזולים יותר שהחברה מציעה: "כמעט כל חודש אנחנו משיקים עוד טאבלט. יש לנו כבר טאבלטים החל מ-699 שקל, טאבלט שיאומי 4G עם סים. ב-1,000 שקל יש לנו טאבלט מדהים בגודל 11 אינץ', ואם אנחנו מדברים על 1,500 שקל, אז כבר מקבלים טאבלט חזק, שאפשר לשים אותו ליד האייפד שעולה 4,000 שקל ולא תרגיש שום נחיתות ממנו."
ארבע שנים מקום ראשון במכירות
מעבר להצלחות בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, שיאומי ממשיכה להתרחב גם לתחומים אחרים, כשהטלוויזיות והסטרימרים שלה זוכים להצלחה רבה. בתגובה לשאלה על התחרות בשוק הטלוויזיות מול מותגים אחרים וחזקים, קורנפלד מתאר את ההצלחה המתמשכת של ה-Mi Box, סטרימר הטלוויזיה של שיאומי, שהפך למוביל בשוק: "אנחנו כבר ארבע שנים מקום ראשון במכירות," הוא אומר בגאווה. הוא מוסיף כי מעבר להצלחה בתחום הסמארטפונים, החברה מתחזקת גם בקטגוריות אחרות. "כמעט כל קטגוריה שאנחנו נכנסים אליה תופסת תאוצה. לדוגמה, בחודש האחרון השקנו סדרה חדשה של ראוטרים, ושיאומי מאוד חזקה בתחום הזה גם בסין וגם בעולם. החלטנו להיכנס לזה בצורה מאוד חזקה, הבאנו ליין רחב של ראוטרים, ומדי שבוע אנחנו רואים איך הקצב מכירות עולה."
"שיאומי ממוצבת ב-Level העליון, עם טלוויזיות חכמות באיכות גבוהה שמגיעות עם מערכת הפעלה Google TV שמתעדכנת באופן שוטף. בתוך הטלוויזיה של שיאומי יש את ה-Mi Box, כך שבעצם הלקוח מקבל את כל היתרונות של הסטרימר המצליח בתוך הטלוויזיה עצמה. אנחנו מוכרים בערך עשרת אלפים Mi Box בחודש."
קורנפלד מתאר את היתרונות של הטלוויזיות החכמות של שיאומי, בהשוואה למתחרים כמו סמסונג ו-LG: "לקוח שואל את עצמו, רגע, קניתי טלוויזיה חכמה, אני לא צריך Mi Box. אז אני אסביר לאן זה הולך. בטלוויזיות של סמסונג ו-LG, אחרי שלוש או ארבע שנים, מערכות ההפעלה הסגורות שלהן מפסיקות לקבל עדכונים. לקוחות מוצאים את עצמם עם טלוויזיה שעובדת, אבל הם לא יכולים לראות נטפליקס או יוטיוב כי אין עדכוני תוכנה." כאן ה-Mi Box נכנס לתמונה: "ה-Mi Box פותר את הבעיה הזאת, ובטלוויזיה של שיאומי זה כבר מובנה, כך שאין צורך בקופסה נוספת."
הוא ממשיך ומתאר את הביקוש הגובר לטלוויזיות של שיאומי, למרות שמעט מאוד מהן זוכות לשיווק מצד החברה: "אנחנו כמעט לא מפרסמים את הטלוויזיות של שיאומי, אבל הדרישה מגיעה מלמטה. אנשים נכנסים לחנויות, רואים את המוצר ומבינים את היתרונות שלו, וגם ממליצים לחברים." לדבריו, ככל שהזמן עובר, הלקוחות נשארים מרוצים בזכות העדכונים השוטפים: "הטלוויזיות של שיאומי תמיד נשארות מעודכנות, בניגוד למערכות סגורות שמפסיקות לתמוך. גם חנות האפליקציות של גוגל היא בלתי מוגבלת, כך שהמשתמש יכול להתקין מה שהוא רוצה."
קורנפלד מוסיף כי שיאומי ממשיכה להרחיב את תחום הטלוויזיות: "אם עד עכשיו היינו חזקים ב-4K וקצת ב-Q-LED, אז השנה אנחנו מכניסים הרבה יותר דגמי Q-LED, ובתחילת השנה הבאה נתחיל להשיק גם Mini-LED, כי השוק הולך לכיוון של איכות יותר ויותר גבוהה, ושיאומי הולכת איתו."
לסיכום הראיון, כששאלנו את קורנפלד על האתגר במעבר מחברה שמייבאת טלפונים לחברה שתייבא בקרוב ממש גם רכבים, הוא נזכר בתחילת הדרך של שיאומי בישראל: "כשהבאנו את שיאומי, אז בחדר אחד ישבו המנכ"לים של ספקית סלולר גדולה וידועה, ובחדר השני, אני ישבתי. שכנעתי את שיאומי שזה יותר נכון לעבוד איתי, מאשר לעבוד איתם. ואז אפשר היה לשאול, איך מחברה שמכרה מוצרי חשמל הגענו לטכנולוגיה?". בהתייחסות לעתיד, קורנפלד מוסיף ומסכם: "אנחנו נמשיך לעשות עבודה טובה, לא תמיד עושים הרבה רעש, אבל נמשיך להביא מוצרים מעניינים לשוק הישראלי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה