דיגיטל וטק

האו"ם: להתייחס לבינה מלאכותית בדחיפות כמו לשינויי האקלים

דוח חדש של האומות המאוחדות קורא להגברת הפיקוח והניטור על טכנולוגיות בינה מלאכותית בדומה לפיקוח על שינויי האקלים. הדוח קורא להקים גוף עולמי דמוי הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים, שיתמקד באיסוף מידע עדכני על הבינה המלאכותית וינהל סיכונים הקשורים בה. הדוח הוכן על ידי גוף הייעוץ הבכיר של מזכ"ל הארגון
שרון בירקמן | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
על פי דוח של האומות המאוחדות, הארגון מעוניין לקחת על עצמו תפקיד פעיל יותר בניטור ובפיקוח על בינה מלאכותית (AI). הדוח, שחובר על ידי גוף הייעוץ הבכיר של מזכ"ל האו"ם בנושא בינה מלאכותית, ממליץ על הקמת גוף בינלאומי הדומה לפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים. זאת, כדי לאסוף מידע עדכני על בינה מלאכותית והסיכונים הכרוכים בה.
הדוח קורא ליצירת דיאלוג מדיני חדש בנושא בינה מלאכותית, כך ש-193 המדינות החברות בארגון יוכלו לדון בסיכונים ולהסכים על צעדים לפעולה. עוד מציע הדוח שהאו"ם ינקט צעדים לחיזוק המדינות העניות, במיוחד אלה בדרום הגלובלי, כך שייהנו מיתרונות הבינה המלאכותית. הצעדים המוצעים כוללים הקמת קרן למימון פרויקטים בתחום הבינה המלאכותית במדינות אלו, פיתוח תקנים ומשטרי שיתוף נתונים ויצירת משאבים כגון הכשרה שתסייע לממשל של בינה מלאכותית.

בין ההמלצות: הקמת משרד בינה מלאכותית באו"ם, שירכז את המאמצים הקיימים בארגון במטרה להשיג את יעדי הדוח. חלק מהמלצות הדוח יקודמו באמצעות ההסכם הדיגיטלי הגלובלי, תוכנית קיימת שנועדה להתמודד עם הפערים הדיגיטליים בין מדינות.
היכולות שהודגמו על ידי מודלי בינה מלאכותית גדולים ושירותי צ'אטבוטים בשנים האחרונות עוררו תקוות למהפכה בפריון הכלכלי, אך האירו גם את הסיכון להתפתחות מהירה מדי של התחום. החששות המיידיים כוללים אוטומציה של דיסאינפורמציה, יצירת סרטוני ווידאו וקול מזויפים והחלפת עובדים בהיקפים נרחבים. 
דוח האו"ם נערך בזמן שבו מעצמות עולמיות, ובמיוחד ארה"ב וסין, מתחרות על ההובלה בתחום הבינה המלאכותית. שתי המדינות כבר הציגו באו"ם החלטות משלהן בתחום הבינה המלאכותית, כאשר כל החברות בארגון חתמו עליהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה