דיגיטל וטק

בזמן שצפיתם בחשיפת האייפון 16: זו ההונאה שסיכנה אתכם

בזמן שכולם צפו באירוע "Glowtime" של אפל, הופצו ביוטיוב סרטוני דיפ-פייק מזויפים של טים קוק, שקראו לשלוח מטבעות קריפטו בתמורה להכפלת ההשקעה. יוטיוב הסירה את הסרטונים, אך המקרה מעלה שאלות על הסכנות הטמונות בטכנולוגיית הדיפ-פייק. איך תימנעו מליפול בהונאה?
רפאל בן זקרי | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום טוויטר/ טים קוק, pexels)
בזמן שעיני עולם הטכנולוגיה היו נשואות לאירוע ההשקה של אפל, ניצלו נוכלים את המומנטום כדי להפיץ הונאת קריפטו מתוחכמת באמצעות סרטוני דיפ-פייק של מנכ"ל החברה, טים קוק. הסרטונים המזויפים, שהופצו ביוטיוב במקביל לאירוע "Glowtime" שבו הוצג ה-iPhone 16, קראו לצופים להעביר מטבעות קריפטו כמו ביטקוין ואתריום בתמורה להבטחה להכפיל את ההשקעה – הבטחה שבפועל לא קוימה.
הונאות מהסוג הזה הפכו לטקטיקה נפוצה בקרב נוכלים, ורבים נפלו בפח בעקבות הסרטונים המזויפים שהציגו חשבונות שהתחזו לאלו הרשמיים של אפל. למרות שהסרטונים צברו מאות אלפי צפיות, ככל הנראה רבים מהם הופקו על ידי בוטים ליצירת אשליה של אמינות.
יוטיוב פעלה במהירות להסיר את הסרטונים ואת החשבונות המעורבים, אך המקרה מדגיש מגמה רחבה יותר של ניצול דיפ פייקים לאירועים מרכזיים ולאנשים בעלי פרופיל גבוה. נתי טל, ראש צוות המחקר בחברת Guardio, מסביר כי אירועים גדולים כמו השקת אייפון חדש מושכים תשומת לב עולמית והופכים למוקד לפעילות של האקרים וסקאמרים. הוא מציין כי טכנולוגיות כמו דיפ-פייק מנוצלות להונאות מתוחכמות, דוגמת קמפיין שבו הופץ סרטון מזויף של אילון מאסק בפייסבוק כדי לגנוב כספים מהציבור.
טל מדגיש כי התמודדות עם איומים כאלה מצריכה זהירות מוגברת מצד המשתמשים, אך גם התערבות של גורם חיצוני להגנה מפני איומים דיגיטליים מתוחכמים. "חייבים להבין כי נדרשת התערבות של צד שלישי המספק הגנה אובייקטיבית ומיידית כדי להתגבר על הפער הזה," הוא מציין, כשהוא מתייחס לשירותים כמו אלו שמספקת Guardio, המיועדים למנוע מלכודות מתוחכמות כמו אתרי קריפטו מזויפים או קמפיינים מבוססי AI שנועדו להטעות את הציבור.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה