דיגיטל וטק

שבדיה בהנחיה דרמטית: למנוע גישת ילדים למסכים עד גיל שנתיים

רשויות הבריאות בשבדיה מטילות הגבלות חדשות על זמן המסך של ילדים ובני נוער, כולל הנחיות לאיסור מוחלט על חשיפת ילדים מתחת לגיל שנתיים למסכים. מה עומד מאחורי ההנחיות הקפדניות הללו, ואיך הן עשויות להשפיע על הדור הצעיר?
רפאל בן זקרי | 
זמן מסך לפעוטות (צילום shutterstock)
רשויות הבריאות בשבדיה פרסמו הנחיות חדשות שמטרתן לצמצם את השימוש במסכים בקרב ילדים ובני נוער. ההנחיות החדשות קובעות כי ילדים מתחת לגיל שנתיים לא צריכים להיות חשופים כלל למסכים, ואילו למתבגרים בגילאים 13 עד 18 מומלץ להסתפק במקסימום שלוש שעות של זמן מסך ביום.
ההמלצות, שפורסמו ביום שני על ידי הרשות הציבורית לבריאות של שבדיה (Folkhälsomyndigheten), הן בעצם הפעם הראשונה שבה הרשות מפרסמת הנחיות רשמיות בנוגע לזמן מסך עבור הורים ומטפלים. ההנחיות כוללות גם עצות להורים, כמו להתחשב בצורה שבה הם משתמשים במסכים ליד ילדיהם ולהסביר להם מה הם עושים בזמן שהם נמצאים מול הטלפון.
לפי ההנחיות, ילדים בגילי שנתיים עד חמש צריכים להגביל את זמן המסך לשעה ביום, בעוד ילדים בגילי שש עד 12 צריכים להגביל את השימוש לשעתיים ביום. מדובר בצמצום משמעותי ביחס לממוצע הזמן הנוכחי שבו משתמשים ילדים ובני נוער בשבדיה במסכים – ארבע שעות ביום לילדים בגילי תשע עד 12, ולמעלה משבע שעות ביום, ללא קשר ללימודים, לבני 17 ו-18.
ההמלצות החדשות מהוות חלק מהמאמצים של רשויות הבריאות לצמצם את ההשפעות השליליות האפשריות של שימוש מופרז במסכים בקרב הדור הצעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה