מדדים ומחקרים

הדרך הפשוטה להימנע מההשפעה השלילית של זמן מסך

בתקופה בה לא ניתן להימנע מ"קצת" זמן מסך לילדים, מחקר חדש מצא כיצד ניתן להשפיע על ההשפעות השליליות של זמן המסך
מערכת ice | 
ילדים צופים בטלוויזיה (צילום pixabay)
הצעירים של היום גדלים בתקופה הכי טכנולוגית אי פעם. ניסיון של הורים לדאוג לגבי כמות זמן המסך שילדיהם יקבלו נשמע כמו רעיון הגיוני. מחקר חדש מיפן מראה שזמן מסך רב יותר בגיל שנתיים מוביל לתקשורת ולכישורי היומיום גרועים יותר עד גיל ארבע. עם זאת, חוקרים אומרים שאם ילדים משחקים בחוץ, זה יכול למתן את ההשפעות הללו.
"למרות שגם התקשורת וגם כישורי החיים היומיומיים היו גרועים אצל ילדים בני 4 שהיה להם יותר זמן מסך בגיל שנתיים, לזמן משחק בחוץ היו השפעות שונות מאוד על שתי התוצאות הנוירו-התפתחותיות הללו", הסביר מחקר המחקר, פרופ' קנג'י ג'יי צוצ'יה מאוניברסיטת אוסקה. "הופתענו לגלות שמשחק בחוץ לא ממש שינה את ההשפעות השליליות של זמן מסך על התקשורת – אבל זה כן השפיע על כישורי החיים היומיומיים".

חוקרים הגיעו לממצאים אלה לאחר שעקבו אחר 885 ילדים, מגיל 18 חודשים ועד גיל ארבע. הם בחנו את הקשר בין כמות זמן המסך הממוצעת של ילד ביום בגיל שנתיים, כמות המשחק בחוץ בגיל שנתיים ושמונה חודשים, לבין תוצאות נוירו-התפתחותיות כמו תקשורת, חיי יומיום וכישורי סוציאליזציה בגיל ארבע, על פי מתוקנן. כלי הערכה שנקרא Vineland Adaptive Behavior Scale-II.
במחקר גילו שזמן משחק בחוץ יכול להפחית את ההשפעות המזיקות של זמן מסך על כישורי החיים היומיומיים ב-20%. יתרה מכך, החוקרים מצאו כי מיומנויות הסוציאליזציה השתפרו בקרב ילדים בני ארבע שבגילו יותר זמן בחוץ בגיל שנתיים ושמונה חודשים.
"יחד, הממצאים שלנו מצביעים על כך שאופטימיזציה של זמן מסך בילדים צעירים היא באמת חשובה להתפתחות נוירופית מתאימה", אמר טומוקו נישימורה, מחבר נוסף של המחקר. "גילינו גם שזמן מסך אינו קשור לתוצאות חברתיות, ושגם אם זמן המסך גבוה יחסית, עידוד זמן משחק בחוץ עשוי לעזור לשמור על בריאות הילדים ולהתפתח כראוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה