מדדים ומחקרים

האם זמן מסך טוב לפרודוקטיביות? תופתעו

לא חסרים מחקרים שאומרים לנו להשקיע פחות זמן בסמארטפונים שלנו, אבל מחקר מפתיע אחד מגלה שזמן המושקע בגלילה אולי לא לגמרי מבוזבז אחרי הכל

מערכת ice | 
סמארטפון (צילום unsplash)
המחקר, שנערך על ידי קווה אבהארי מאוניברסיטת סן דייגו סטייט ואייזק וג'פי מאוניברסיטת סיטי בניו יורק, מגלה ששימוש מודע בסמארטפונים, מבלי בהכרח למזער את זמן המסך, משפר את הפרודוקטיביות. חוקרים אומרים ששימוש באפליקציות סמארטפון קיימות לניטור זמן מסך יכול לקדם "שימוש ממוקד או מודע בטלפון סלולרי", שכתוצאה מכך מוביל לפרודוקטיביות נתפסת גבוהה יותר ולשביעות רצון משתמשים.
"ההשערה שלנו הייתה שאנשים שעקבו אחר השימוש שלהם בטלפון הסלולרי והציבו יעדים סביב השימוש הזה נטו לשפר את הפרודוקטיביות ואת שביעות הרצון מהפרודוקטיביות שלהם כשהם עומדים ביעדים המוצהרים שלהם", אומר אבארי. "מחקרים קודמים הראו שהגדרת יעדים נוטה להעלות את ציפיות הביצועים ורצינו לראות אם התיאוריה הזו נכונה גם לגבי זמן מסך בסמארטפון".
קבוצה של 469 סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה המתגוררים בקליפורניה, בניו יורק או בהוואי נסקרו עבור הפרויקט הזה. הסקר שנמשך שלושה שבועות ביקש מכל המשתתפים למלא ארבעה שאלונים. בינתיים, כמחציתם גם קיבלו הוראה להוריד אפליקציה לניטור מסך לטלפונים שלהם. האפליקציה נתנה למשתמשים את היכולת לנטר ולהגדיר גבולות או יעדים לזמן מסך הסמארטפון שלהם.
תוך כדי ניתוח תוצאות הסקר שלאחר מכן, החוקרים מדדו את הפרודוקטיביות הנתפסת של זמן המסך שדווחו על ידי המשיבים, כמו גם את כמות זמן המסך והעייפות הקשורה לניטור עצמי. נבדקה גם שביעות הרצון של המשתתפים מהפרודוקטיביות שלהם שהושגה באמצעות זמן מסך הסלולרי. "נראה שהניטור העצמי נחוץ כדי לעודד שימוש מיטבי בסמארטפונים", מוסיף אבהארי. "התוצאות מצביעות על כך שאופטימיזציה אך לא צמצום זמן המסך צפויה להגדיל את פרודוקטיביות המשתמש."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה