בריאות

סוף עצוב: משרד החינוך הוציא את הילד הטרנסג'נדר מבית ספרו

פרשת הילד הטרנסג'נדר מכיתה ג' בגבעת שמואל מקבלת תפנית: משרד החינוך נכנע ללחץ הורי הכיתה מביה"ס הממלכתי-דתי, והחליט להעביר אותו לבית ספר אחר באמצע השנה. הוריו עותרים לבית המשפט נגד ההחלטה
מערכת ice |  43
צילום unsplash
פרשת הילד הטרנסג'נדר מסתעפת: משרד החינוך החליט להעביר באמצע שנת הלימודים את התלמיד מגבעת שמואל, בשל לחץ הורי הכיתה מבית הספר הדתי. משפחתו של הילד (8) עותרת נגד ההחלטה.
כזכור, הילד תלמיד כיתה ג' עבר שינוי מגדרי בגיל צעיר ומשנתגלה הדבר זעמו ההורים לילדים מבית ספרו וטענו כי אינו מתאים לאופי בית הספר הממלכתי-דתי. התברר כי מיניותו של התלמיד כבר הייתה ידועה מאז שנכנס לבית הספר בכיתה א', ומספר מצומצם של הצוות החינוכי בבית הספר ידע על כך, אך להורי הכיתה נודע רק השנה.

ההורים הפגינו נגד נוכחות הילד בכיתה והשביתו את הלימודים, ובאחרונה אף מחצית מההורים החרימו את הכיתה ופתחו כיתה מאולתרת לילדיהם בבית כנסת.
היום נודע כי משרד החינוך החליט להיכנע לחץ ההורים ולהוציא את הילד בן ה-8 מבית הספר בו הוא לומד, משפחת הילד תגיש עתירה לבית המשפט לבית המשפט לעניינים מנהליים. עורך הדין מיכאל ספרד שמיצג את המשפחה אמר: "אין שום סיבה לעקור את הילד מבית הספר באמצע השנה. אנשי המקצוע שמטפלים בו אומרים שההחלטה עלולה להיות הרת אסון".
במשרד החינוך דווקא הכחישו את הוצאת הילד מבית הספר ומסרו: "המידע לא נכון! מדובר במקרה מורכב, ייחודי ורגיש. המשרד וצוותי החינוך פועלים אך ורק עבור טובת התלמיד. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב".
המועצה לשלום הילד הגיבה היום: "ההחלטה להעביר את הילד לבית ספר אחר ובמיוחד באמצע שנת הלימודים, בניגוד לרצונו ורצון הוריו, היא החלטה אומללה הנוגדת את טובת הילד לפי חוות דעת מקצועיות, וטוב תעשה מנהלת המחוז אם תשקול אותה שוב ותחזור בה".
תגובות לכתבה(43):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    מה שעצוב זה החיים של הילד שהיה וההורים שהכשילו
    מה שעצוב 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההורים שהכשילו את הילד! התפקיד של ההורים הוא לדאוג לילדים שלהם. פשוט מסכן הילד ומסכנים כל אותם שנולדו ללא יכולת לקבל את עצמם כמו שהם נולדו. פשוט נורא ואיום שמישהו נתן לזה יד. הילד בגיל 2 לא יודע מה ההבדל בין בן לבת אולי מתחילים להבין רק בגיל 8!!!!!! איך אתם מעיזים לעשות דבר כזה לילדים???!!!
    סגור
  • 29.
    נורא שתקשורת מציגה את זה כנורמה
    מיכל 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד יותר נורא שההורים מקבלים כאלה החלטות כש הילדה עוד כל-כך קטנה ועדיין לא בדיוק מבינה מה קורה מסביבה. לדעתי, האימא צריכה אבחון, דחוף!
    סגור
  • 28.
    הילדה המסכנה
    לא משנה 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולנו לא מושלמים בתור הורים אבל לא בית משוגעים. יש שכל ישר ובעיקר יש תורה קדושה
    סגור
  • 27.
    ה"עצוב" היחיד זה ההורים המטומטמים
    אלעד 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שחושבים שלילד בכיתה א יש "מיניות" באמת מרחם על הילד ולא מהאג'נדה ההזויה שניסו לצייר בכתבה
    סגור
  • 26.
    הפכנו לדור לא נורמלי
    הצילו הצילו 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מלא חולי נפשי
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    זאת ילדה. לא ילד
    יפה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וזה לא מתאים לחינוך דתי שאוסר את התופעה. זה כמו להכניס מחלל שבת או ילד שאוכל חזיר לבית ספר דתי. שההורים של הילדה שמעוותים לה את המח מגיל צעיר יכניסו אותה למקום שמתאים ולא יכפו את האג'נדות שלהם על ילדים שהוריהם רוצים לתת להם חינוך דתי.
    סגור
  • 24.
    לא עצוב ! מיסכנה הילדה קורבן לאג'נדה מרה.
    יהודי מודאג 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ראשית הפרשה החלה עוד מהקייץ, שנית . בושה להורי הילדה שבכוח מכניסים אותה לבית ספר בניים ממלכתי דתי! כהורה דתי שומר מצוות ומסורות, מתאים את אורח חיינו למסגרת ששומרת על זהותינו תורה ומצוות כמו כן בהתאמת שיעורים וספרים נקיים, מעולם לא אקבל על חשבון ילדי. בנוסף לכך זה גם אבסורד שאותה ילדה תברך על ציצית בכיתה ז' תחגוג בר מצווה כילד תניח תפילין?! בגלל שלפני שנתיים קיבלנו בזרועותינו את הגלולה המרה של הפרוגרסיב המערער את הביאולוגיה של בני אדם המגדיר אותה מחדש לפי ראות עינו . את הילד / ילדה מעלים כקורבן בתחיל בעזרת פסיכולוג ובהתאמה מגדרית 'כורתים' לילדים עברים בריאים(!אשר מעולם לא יחוו הנאה מינית,לעולם יותירו אותו עם כדורים הורמונים וניתוחים) אם זה לא "הקרבת הילד/ הילדה" כקורבן לאג'נדה נאורה אז ניסוי מר בבני אדם תחת תעשיה הון עתק המגולגלת כאן. מה זה דת מדונה?!
    סגור
  • 23.
    אכן סוף עצוב..
    אני 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עצוב שהילדה נשארת בחזקת הורייה שמנסים לשנות אותה ללא הרף, במקום לגרום לה לאהוב את עצמה. השמאל כל כך מטיף על body positivity ולאהוב את עצמך כמו שאתה, וכשילדה בת 8 שאין לה שום הבנה על מיניות ומה שהיא, מחליטה לשנות את עצמה לגמרי דבר שלא רק מנטלית לא בריא אלא גם פיזית, אותה ילדה שזקוקה לטיפול נפשי וחום ואהבה, מקבלת כדורים והתעלמות מהבעייה. עוד כמה שנים נשמע על ילדים שרוצים להיות חיות.. אופס זה קורה כבר עכשיו במקום לפתור את שורש הבעייה, יוצרים בעיות חדשות. פשוט עצוב! ??
    סגור
  • 22.
    לכל יפי הנפש
    גולי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מסכן ילד שמכריחים אותו ללמוד איפה שלא רצוי. הורים בלי לב. סופסוף מישהו החליט נכון!
    סגור
  • 21.
    מ. החינוך שקרנים...מסתתרים
    ליייאת 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחורי התירוץ - צינעת הפרט הכל כבר בחוץ. הורים מפגינים איזה פרט ואיזו צינעה ?
    סגור
  • 20.
    בושה
    שועלה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הסיפור הזה הוא בושה גדולה בעיקר למיגזר הדתי צר האופקים חסר החמלה והאנושיות. הפכתם את היהדות למשהו דוחה. אתם בושה לאנושות, ואם המדינה נכנעה - זו בושה גדולה גם למדינה. בלי קשר, אם אני אמא של הילד, כבר מזמן הייתי מרחיקה אותו מהסביבה החומצית וההרסנית הזו של המיגזר הדתי לאומי. תתביישו!
    סגור
  • 19.
    סוף עצוב? ממש לא
    ממ 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מלכתחילה ההורים שלו היו צריכים להבין שיש קו אדום ושימצאו מסגרת מתאימה לו, לי נראה בכלל שכל עניין הלבוש וכו זהו רצון ההורים ולא של הילד,ילד מגיל גן לא נראה לי הגיוני שהוא בוחר לא להיות בת אלא בן ולהתלבש כך...כואב על הילד,ועצוב שיש לו הורים כאלה ממש רחמנות.
    סגור
  • 18.
    הפליה
    נורית 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצער מאד אין להוציא ילד מכיתתו באמצע השנה זה יפגע בנפשו של הילד
    סגור
  • 17.
    ילד קטן
    אני 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני האמת זועזעת מההתנהגות של שאר ההורים בכיתה יש כאן נפש של ילד קטן על מה אתם נלחמים? יכלתם לשתוק ולא להוציא הילדים חשבו שזה בן אז מה הסיפור? לרצוח נפש של לד בן 8 זה בסדר??? להחרים? ולכם ההורים בבקשה אל תלחמו עבור צדק דרך הבן שלכם ..לא באמת טוב שישאר בסביבה כזאת עויינת הצדק איתכם אבל תהיו חכמים ולא צודקים
    סגור
  • 16.
    סוף עצוב שההורים המתעללים שהחליטו שהם רוצים בן ולא בת
    חהכח 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מקבלים כח בשם הלטביים. בא נקרא לזה בשם של קבוצה ונצא בסדר
    סגור
  • 15.
    הסיפור הזה עצוב מתחילתו
    יעל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומה עם כיתה שלמה של ילדים? למה לסבל שלהם אף אחד לא מתייחס? ועל הרמאות מול ההורים? למה תמיד רק לצד אחד יש בעלות על הסבל והצדק? מי שבאמת לא היה רוצה לייצר פרובוקציה לא היה מכניס את הילדה לכתחילה לכיתה של בנים.
    סגור
  • 14.
    החוצפה של ההורים להשאיר את הילד בבית הספר
    שירה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזו עזות מצח להכניס ילד לבית הסםר שמנוגד את הערכים שלהם! הורים חולים!
    סגור
  • 13.
    ההורים של הילד אשמים.
    דנה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה הם מתעקשים? אולי בבית ספר אחר יהיה לו יוצר טןב?. יקבלו ויכילו אותו!
    סגור
  • 12.
    בושה וחרפה להוציא ילד
    אנונימית 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הורים אתם ? אתם לא הורים נורמטיבים ככה לגרום להוצאת ילד קטן רק בגלל שהוא טרנסג'נדר אתם חצופים ברמות הייתי רוצה לראות אם זה היה אם אחד הילדים שלכם איך הייתם מגיבים או שבכלל לא הייתם מקבלים אותו כמו שהוא. אין אהבת חינם.
    סגור
  • 11.
    שישקיעו את הכסף בפסיכואנליטקאי טוב במקום עורכי דין (ל"ת)
    משה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    ומה עם טובת כל שאר הילדים???
    רן 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה צביעות להעלות רק כמה הילד שההורים שלו דפקו לו את החיים עוד לפני שהתחילו יסבול בלי לציין את הנזק שנגרם לכל שאר הילדים שלומדים שם ולא מבינים מה קורה ואיך פתאום ילד זה ילדה! זה חולני לתת לילד להחליט על המיניות שלו בגיל זה מנסים להכניס את הטמטום של הפרוגרס לכל מקום.
    סגור
  • 9.
    בורות
    לי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הורים רעים ככה לא מתנהגים במדינה נאורה מסכן הילד
    סגור
  • 8.
    הפגינו נגד ילד? צבועים!
    עדי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    9 18
    דרך ארץ קדמה לתורה! ואהבת לרעך כמוך! איפה הערכים היהודיים דתיים האלה שלכם, אה? מזעזע שאלה ההורים שמגדלים את דור המחר ומזל שלא עברנו בסוף לגבעת שמואל
    סגור
  • את טועה בהבנת מושגים ביהדות
    יפה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דרך ארץ קדמה לתורה אומר שצריך משפט צדק. כלומר להפוך את כל מערכת המשפט בארץ למשפט לפי התורה. ואהבת לרעך כמוך זה חצי פסוק. ההמשך של הפסוק הוא "אני ה'". כלומר, כל עוד זה לא מתנגש עם מצוות התורה. לנו יש ערכים יהודיים. מזעזע שהחילונים בארץ נהיו כל כך בורים בנושאי יהדות ומנסים לכפות על היהודים לעזוב את הדת.
    סגור
  • תתאפסו
    אמא 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא. הם לא הפגינו נגד ילד! הם הפגינו נגד רעיון! רעיון שמאכילים ילדים תמימים שהם יכולים להיות משהו שהם לא.. אי אפשר לשנות את המין של האדם לא משנה מה הוא מרגיש או רוצה להראות כלפי חוץ.. ואם זאת הבחירה שלו ושל הוריו הוא לא מתאים למסגרת שבא הוא נמצא.. מסגרת שמפרידה בין כיתות של בנים ובנות.. שילך למסגרת שבא אין הפרדה כדו בתוך הכיתה והוא יוכל להיות מה שהוא רוצה בתוכה.. כמו שלא כל תמונה מתאימה לכל מסגרת כך גם אנחנו בני האדם.. לא כל אחד מתאים לכל מקום 'ברומא תיהיה רומאי'..
    סגור
  • ומה עם טובת כל שאר הילדים???
    רן 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אף אחד לא שונא את הילד ההורים שלו פסיכים על כל הראש ולכן כל הבלאגן הזה אהבת לרעך כמוך זה כלפי אדם שהוא רע וכמוך אבל אדם שעושה נגד מה שהקב"ה עשה אין שום סיבה לאהוב אותו.. זה לא אומר ששונאים אותו גם.. ובהחלט צריך להוקיע מה שההורים של הילד המסכן עשו ואת המורים המטומטמים שקבלו את זה מלכתחילה
    סגור
  • 7.
    שיעור לדתיים
    רז 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 17
    חבל שדווקא דתיים מפספסים את התמונה. הקדוש ברוך הוא ברא את כולנו שונים זה מזה: אחד רזה אחד שמן, אחד נמוך, אחד עם שיער ג'ינג'י . כל אדם הוא נצר בריאתו של הקדוש. כך ברא אותו. לשנוא אדם שהוא נצר בריאה זה חטא. רק הקדוש ברוך הוא שופט אותנו, אין זכות לאדם לשפוט. יש לשמור על כבוד אדם ולא שנאת אדם "מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך".
    סגור
  • חבל שאין לך טיפת ידע ביהדות
    יפה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואתה מכניס תכנים נוצריים בשם היהדות. תלמד קצת תורה לפני שאתה מפגין כזאת בורות ביהדות. חוץ מזה שחשבת שאולי הם לא שונאים את הילדה הזאת? שאולי דוקא ההורים שלה פוגעים בה ומשבשים לה את השכל? ואיך היא תרגיש בשיעורי תורה והלכה כשלומדים כמה שהלהטב"ים זאת אחת העברות הכי חמורות בתורה? יהיה לה נעים לשבת וללמוד? אולי המסגרת הזאת לא מתאימה לה והיא צריכה מסגרת שתואמת למה שההורים שלה והיא מאמינים?
    סגור
  • צודק
    בתיה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון אתה צודק כך ה' ברא אותה בתור ילדה .אז למה לשנות לבן? כך שהיא בעצמה וההורים שלה בעצמם לא מקבלים אותה כמו שהיא נולדה
    סגור
  • גם אתה פספסת משהו.
    אמא 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ברא אותנו זכר ונקבה.. ואת זה אי אפשר לשנות גם אם מאוד רוצים.. אולי כלפי חוץ אפשר להראות אחרת אבל הפנמיות לא משתנה.. זה לא ענין של לשפוט זה פשוט לא מתאים למסגרת..
    סגור
  • 6.
    גועל נפש
    רפאלה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הלב שלי איתם
    סגור
  • 5.
    בושה של חמ"ד. בזיון לממד!
    אביבית 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    8 13
    די לטרלול. כל הכבוד להורים
    סגור
  • הטרלול הוא שלך גברת שונאת אדם
    הטרלול הוא שלך גברת 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 11
    נימאס כבר שכל הדתיים מפספסים בגדול את מה שהאלוהים שלהם אמר וזה קודם כל כבוד האדם ולא שנאת האדם, רק הוא יכול לשפוט לא אתם.
    סגור
  • לא נראה שאתה בעצמך אוהב את הדתיים
    מישהי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבקש מכולם לאהוב ודורש מהחרדים לקבל כל אחד כשאתה בעצמך לא סובל אותם
    סגור
  • מה עם הכבוד שלהם..?
    אמא 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה לשים משהו שהם לא מסכימים איתו בתוך המסגרת שלהם? יש מספיק מסגרות שיכולות להכיל את המקרה כל הרעש הזה בכוונה כדי להתסיס נגד הדתיים.. כשמנסים להכניס קצת יהדות למוסדות כולם ישר צועקים 'הדתה!' למה להם אסור להתלונן שמכניסים להם משהו שנוגד את הערכים היסודיים ביותר שלהם?
    סגור
  • 4.
    לא ברור לי איך בכלל אפשר לדון על זהות מינית עם ילד בן 8
    מישהו 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    24 3
    הוא לא מספיק בוגר להבין מיהו בכלל
    סגור
  • 3.
    ילד בן 8 יודע מה זה טרנסג'נדר ?! ללא תיווך של הוריו
    מימון 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    20 3
    צריך לבחון הוצאת הילד מרשות הוריו והעברתו למשמורת של גוף אחר
    סגור
  • ברור
    אמא 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלא
    סגור
  • 2.
    למה סוף עצוב??? סוף שמח
    דוד 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    21 8
    ממש לא נכון שילד בגיל כזה יחליט על זהות מינית, צריכים לחשוב גם על שאר הכיתה ואיך זה פוגע בהם
    סגור
  • 1.
    אני לא מבינה
    אסתר 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    16 4
    מדובר בבית ספר דתי.זכותם של ההורים שילדיהם לא ילמדו עם ילד כזה.בדיוק כמו שבבית ספר חילוני לא יקבלו ילד עם ציצית וכיפה שרוצה להתפלל בבוקר במקום ללמוד שיעור היסטוריה.שיתאימו לו מסגרת מתאימה.פשוט.
    סגור
  • זה לא העניין. זה בית ספר לבנים.
    אני 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    12 4
    גם אם ילדה עברה ניתוחים ל"שינוי" מין, זה לא הופך אותה לבן מבחינת הדת. לא שייך שהיא תלמד בבית ספר דתי של בנים, ותשתמש בשירותים של הבנים, ותתלבש כמו בן, בשונה מכללי הצניעות של הבנות.
    סגור
  • נו באמת
    עמיר 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 7
    בית ספר חילוני לא יקבל תלמיד עם ציצית וכיפה??? איפה את חיה?
    סגור
  • הפרדת בנים בנות עבודת פולחן אלילים
    הדתי האמיתי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 11
    חבל שיש בכלל דבר כזה בית ספר לבנים ולבנות. מה זה ההפרדה הזאת בין חיזרים לחיות? לא כולנו בני אדם? זאת עבודת פולחן אלילים. הקדוש ברוך הוא לא אמר את זה או התכוון לזה כל המחיצות האלה והפרשנויות הקלוקלות האלה מיותרות והורסות. חבל שזה מה שהדתיים עשו מהדת. פשוט פירשו את כל העסק לא נכון, לקחו את זה לשנאת האדם. גם בטבע הקדוש ברוך הוא הפריד אותנו זה מזה? תשובה: לא! הדת הלכה לשנאת אדם ולא לכבוד האדם. להוריד מחיצות, להתאחד. רק אהבה ולא שינאה. רק הקדוש ברוך הוא שופט, ברא לאדם את חווה ולא שם בניהם מחיצות להיפך: "פרו ורבו". גם ילדים אין להפריד זה מזה יש לחנך מלכתחילה לקבלה ואהבה של המינים.
    סגור