דיגיטל וטק

אפל מחזירה לספוטיפיי, אבל בדרך גם פוגעת בלקוחות | כל הפרטים

ספוטיפיי, הפכה לאחד המבקרות החריפות ביותר של אפל. לאחר שזו חשבה שהיא גברה על עליה, אפל הוכיחה לה שהיא ניצחה בקרב אבל לא במערכה. החברה חטפה מכה לאחר שלחצני הווליום באייפון לא יעבדו יותר בתוך האפליקציה של ספוטיפיי
עידו מור |  1
דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי (צילום יוטיוב/ ספוטיפיי, pixabay)
עם השנים ספוטיפיי בהנהגת המנכ"ל דניאל אק, הפכה לאחת המבקרות החריפות ביותר של אפל. יתרה מזו, החברה הייתה אחת מהמובילות של המאבק נגד המונופוליות של אפל בתחום באפליקציות, מאבק שבסופו אפל נקסה ב-מיליארדי יורו על ידי האיחוד האירופי.
מאז, אפל נאלצה לבצע שורה של שינויים בהתנהלות שלה מול מפתחות האפליקציות בהן לאפשר להציג אפשרויות תשלום חיצוני ולפעול גם בחנויות אפליקציות צד שלישי. בכל הזמן הזה, אפל הורידה את הראש בזמן שבספוטיפיי חגגו, אך כעת היא חטפה ממנה מכה לא קטנה. 
החל ממחר (שלישי), לקוחות ספוטיפיי שמשתמשים באפליקציה דרך האייפון לא יוכלו יותר לשלוט בעוצמת הווליום של התוכן שהוא מאזינים לו במכשיריהם באמצעות כפתורי הווליום הפיזיים שנמצאים בצדו של המכשיר.
בעדכון שספוטיפיי פרסמה באתר שלה, היא טענה שאפל הפסיקה לתמוך בטכנולוגיית ה-Spotify Connect, פי'צר שמאפשר למשתמשים להשתמש בטלפונים שלהם כדי לשלוט בספוטיפיי ברמקולים, קונסולות גיימינג, טלוויזיות חכמות, מחשבים ומכשירים אחרים. 
כעת, משתמשי ספוטיפיי במכשירי אפל יאלצו לגביר ולהנמיך את עוצמת הסאונד על ידי מחוון שיופיע בתוך האפליקציה. אומנם השינוי יכנס לתוקפו רק מחר, אבל משתמשים רבים העידו שהוא כבר חל עליהם.
אז איך זה הולך לעבוד מעכשיו?
כאשר משתמש בעל אייפון ילחץ על כפתורי הווליום הפיזיים, ספוטיפיי תציג לו הודעה שבה יהיה כתוב: "האם את/ה רוצה לשנות את עוצמת הסאונד?". לאחר מכן, המשתמשים יצטרכו להקיש על ההודעה ולהשתמש במחוון עוצמת הקול המוצג באפליקציה. בנוסף, ספוטיפיי תציג את המחוון אוטומטית אם משתמשים ילחצו על לחצן עוצמת הקול בזמן שהאפליקציה כבר פתוחה.ׂ
נכון לעכשיו, ספוטיפיי ממשיכה להאשים את אפל במצב הנוכחי וטענה שהחברה לא רצתה לתת לה גישה, אשר מאפשרת לאפליקציית הסטרימינג המוזיקלית שלה (Apple Musicׁׂׂׂׂ), ׂלהתחבר למכשירי צד שלישי.
כתוצאה מכך, השליטה בעוצמת הסאונד באמצעות הכפתורים הפיזיים באייפון "הפכה ללא יציבה" עבור מכשירים מחוברים, מה שגרם לעוצמת הקול לעלות במהלך השמעה ובאגים אחרים.
 
אחרי שהיא לא הצליחה לסחוף את המפתחות להתאים את האפליקציות ל-Vision Pro, נראה שאפל מנסה לכפות על המפתחות להתאים את שירותיה למוצרים נוספים שלה והפעם מדובר ברמקול שלה ה-HomePod.
נראה שספוטיפיי נערכת לתחילתה של מערכה נוספת מול אפל, כשהפעם היא טוענת שמדובר בהפרה של חוק השווקים הדיגיטליים. במידה הדבר יוכח כנכון, אפל עשויה להיקנס בשנית על ידי האיחוד האירופי במיליוני יורו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה שחשוב
    יעקב 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנתניהו יכנס לכלא על מחדל שבעה באוקטובר והפקרת ישובי הדרום.
    סגור