דיגיטל וטק

גוגל ואפל במוקד שערורייה: מנרמלות אלימות מינית כלפי נשים?

חברות טכנולוגיה גדולות אפשרו גישה לאתרים מזיקים המשתמשים בבינה מלאכותית להסרת בגדים מתמונות נשים, מה שמוביל לביקורת חריפה על הנורמליזציה של אלימות מינית ברשת. האם ענקיות הטכנולוגיה עושות מספיק כדי להגן על הפרטיות? כל הפרטים על הפרשה המטלטלת שמזעזעת את התעשייה
רפאל בן זקרי | 
תקיפה מינית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברות טכנולוגיה גדולות, כמו גוגל, אפל ודיסקורד, אפשרו במשך חודשים גישה לאתרים מזיקים המשתמשים בבינה מלאכותית להסרת בגדים מתמונות של נשים, ללא הסכמתן. אתרים אלו עושים שימוש במערכות התחברות של ענקיות הטכנולוגיה, מה שמקנה להם מראה של אמינות לכאורה, ומאפשר למשתמשים ליצור חשבונות ולשלם עבור יצירת תמונות.
תחקיר שבוצע על ידי WIRED חשף כי 16 מהאתרים הגדולים ביותר בתחום עושים שימוש במערכות התחברות של חברות כמו גוגל, אפל ודיסקורד. למרות שישנם חוקים המונעים מהחברות לאפשר שימוש בשירותיהן לצורך הטרדה או פגיעה בפרטיות, האתרים עדיין מצליחים לנצל את מערכות ההתחברות האלו. לאחר הפניה של WIRED, דיסקורד ואפל חסמו את חשבונות המפתחים הקשורים לאתרים אלו, בעוד גוגל הבטיחה לפעול במקרים של הפרת תנאיה.
המומחים מצביעים על כך שחברות הטכנולוגיה לא נקטו בצעדים מספקים כדי להתמודד עם התופעה. "זהו המשך של מגמה שבה חברות הטכנולוגיה הגדולות מנרמלות אלימות מינית כלפי נשים ונערות", אומר עו"ד אדם דודג', מייסד EndTAB. הוא מוסיף שהשימוש ב-API עבור התחברות לאתרים מאפשר גישה נוחה לאתרים מזיקים אלו, והחברות חייבות להציב מחסומים ברורים יותר למניעת הגישה.
מאז הופעת טכנולוגיות הדיפ-פייק בסוף 2017, חלה עלייה חדה ביצירת תמונות וסרטונים אינטימיים ללא הסכמה. בעוד שסרטונים קשים יותר להפקה, תמונות שנוצרות באמצעות אתרים ואפליקציות ל"הסרת בגדים" הפכו נפוצות. התובע העירוני של סן פרנסיסקו, דיוויד צ'יו, טוען כי באתרים המרכזיים שנחקרו נרשמו כ-200 מיליון כניסות בששת החודשים הראשונים של השנה. "האינטרנט משמש להתעללות והטרדה מינית של נשים ונערות ברחבי העולם", הוא אומר.
לפי התחקיר, למרות הצעדים שננקטו על ידי חלק מהחברות, הביקורת נמשכת על כך שחברות הטכנולוגיה וספקיות שירותי התשלום לא פעלו במלוא החומרה נגד השירותים המזיקים הללו. "חברות הטכנולוגיה מאפשרות את הצמיחה של אתרי 'הסרת בגדים' על ידי היעדר אכיפה", אומרת פרופ' קלייר מקגלין מאוניברסיטת דרהאם, המומחית לרגולציה משפטית בתחום הפורנוגרפיה והאלימות המינית ברשת. "הם פשוט לא אכפת להם, אחרת היו נוקטים בצעדים פשוטים לצמצום הגישה", היא טוענת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה